Alexa,

AlexaPro Tool Baru Daripada Alexa Untuk Tingkat Trafik

Sabtu, Mac 22, 2014 Mahamahu 0 Comments

AlexaPro Tool Baru Daripada Alexa Untuk Tingkat Trafik - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Sebelum ni Mahamahu ada buat entry untuk anda meningkatkan trafik melalui Ping Blog. Kalau anda tak sempat baca boleh pelajar cara nak ping blog anda agar lebih cepat naik dalam pencaraia, semua boleh baca di sini [klik sini]. Hari ini lak Mahamahu nak tunjuk satu lagi tool yg kita boleh guna untuk ketahui trafik dan analisis blog kita dengan lebih tepat.

Alexa adalah satu pembekal percuma untuk metrik web secara global. Alexa boleh diguna pakai untuk mencari laman web yg berjaya dengan menggunakan kata kunci, kategori ataupun negara asal web tersebut. Sekarang memang banyak company atau pihak tertentu menggunakan Alexa sebagai penandaaras, penyelidikan pasaran dan juga pembangunan perniagaan secara online. Alexa cara paling cepat dan mudah untuk mendapatkan analisis yg lebih koprenhensif.


Mcm mana Alexa mendapatkan maklumat website anda? Alexa lebih di kenali dengan web rangking dengan lebih 30 juta pengguna seluruh dunia. Dari situ mereka menganalisis semua laman web yg baru atau sedia ada untuk di jadikan ranking panduan seluruh dunia. Syarikat pengiklanan juga banyak menggunakan ranking daripada Alexa untuk mendapatkan web yg lebih berkualiti bagi tujuan pengiklanan mereka.


Kini Alexa muncul pula dengan AlexaPro lebih detail dan lebih tepat dalam memastikan ia adalah satu platform yg boleh di percayai seluruh dunia. Melalui AlexaPro mereka memberi anda metrik tepat trafik , imbasan tapak automatik , cadangan SEO, dan banyak lagi sebagai sumber rujukan anda. Jadi kalau sapa2 yg tak pandai gunakan Alexa tool adalah sgt2 rugi.

Mahamahu sendiri selalu juga masuk laman web Alexa ini untuk mengenal pasti trafik dan juga pembaca blog Mahamahu. Ini kerana mereka menyediakan analysis dengan merangkumi demography, dan juga humanities untuk mendapatkan statistik bagi kepentingan pengiklanan. So kalau anda rajin check blog rank anda atau juga jenis pembaca2 anda di sini anda dpt target sapa dan bagaimana trend pembaca anda di blog.