Article,

Ping Blog Ada Faedah Ker?

Sabtu, Mac 15, 2014 Mahamahu 0 Comments

Ping Blog Ada Faedah Ker? - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Masa program SBB 2014 anjuran Denaihati Network team, Mahamahu sempat belajar beberapa perkara basic perlu buat untuk naikkan rangking blog anda. Walaupun ia hanya biasa tapi bila di lakukan hari2 rupanya byk perubahan yg anda dpt. Jadi Mahamahu share ilmu untuk blogging ini dengan reader dan kawn2 blogger yg baru belajar mcm Mahamahu ni.

Mungkin ramai org dah tahu tentang perkara ini dan dah ramai org buat, Mahamahu pun baru start buat secara serius untuk Ping Blog setiap hari. Sebenarnya Ping Blog ini akan membuatkan kita lebih mesra rangkaian carian online seperti Google, Yahoo atau Bing. Sebab bila blog kita selalu di Ping makan peratusan searching adalah lebih tinggi, dari situ trafik anda akan datang.


Memang agak leceh nak Ping Blog satu2 kat laman ping ni tapi inilah yg tgh Mahamahu amalkan keran dpt ilmu dari program SBB 2014. Walaupun mereka tak ckp pasal isu ini secara terbuka tapi hasil perjumpaan dengan blogger2 yg dah ada nama dan berjaya menjadikan ia perbualan lebih berilmiah. Mahamahu pun belajar dari situ start Ping Blog hampir setiap hari. 

Di sini Mahamahu senaraikan antara ruang Ping Blog yg boleh anda gunakan untuk Ping post anda secara percuma. Klik jer nama2 ini dan anda post link blog untuk ping.

1) Feed Shark 
2) My Page Rank 
3) Demo Google Ping 
4) Pingates
5) Blog Search 
6) Pingler 
7) Blog Buzzer 
8) Ping Goat

Banyak lagi sebenarnya laman Ping Blog secara percuma ini, suma rajin tak rajin jer kita nak ping hari2. Ini adalah petua mudah untuk blogger2 baru mcm Mahamahu ni nak dapat tempat di ruang searching yg seperti Mahamahu nyatakan tadi. Tak ada kos, jimat dan mudah hanya perlu ping link blog anda sahaja. Jadi jgn malash mula langkah mudah ini sekarang kerana makin ramai blogger makin byk persaing dalam dunia penulisan maya ini. Next articel  kita akan bincang pasal Alexa apa tu? Selamat mencuba.....


*Kalau nak copy/share article ini boleh di alu-alukan tapi kredit buat Mahamahu ok.





0 Pandangan: