Chines Cuisine,

Nikmati Sotong Telur Masin di Downtown KLIA Seafood Restoran

Selasa, Januari 21, 2014 Mahamahu 0 Comments

Nikmati Sotong Telur Masin di Downtown KLIA Seafood Restoran - Salam sejehtera semua pembaca blog Mahamahu dan juga rakan2 blogger sekalian. Kalau nak cari seafood terbaik ada satu tempat makan yg Mahamahu pergi review baru2 ni memang best. Makanan seafood chines muslim yg di sediakan oleh tukang masak chines yg profesional.


Downtown KLIA Seafood Restoran itulah namanya, kalau nak cari boleh search kat waze atau google maps memang akan jumpa Downtown KLIA. Kalau susah boleh search Concorde Inn KLIA dan memang Downtown ni betul2 depan roundboard jalan2 ker Concorde Inn. So bila nampak pintu gerbang Downtown KLIA masuk dalam sikit dan akan nampak signboard Downtown KLIA Seafood Restoran.



Warna merah menyala tema restoran tu sesuai dengan konsep Chines Muslim Cuisine. Bila masuk dalam restoran tu susun atur dan juga reka bentuk sebijik mcm restoran kat China. Restoran ini diyakini halal kerana pemilik restoran ini muslim dan juga bahan masakan adalah bahan yg halal mereka juga dalam proses mendapatkan sijil halal daripad Jakim. Mahamahu nak cite pula pasal menu yg sempat di cuba dalam food review baru2 ini, mesti ramai tak sbr nak tgk kan hehehehehe.

Info Restoran
No.B40-B48, Block B, Jalan KLIA 1/60, Charterfield Commercial Centre, KLIA
03-8783 1031 (utk tempahan)
zsb01@streamyx.com / sitimasmazliana@ymail.com
Waktu operasi : 10.00 pagi - 10.00 malam

Menu yg sempat Mahamahu test pada hari tu adalah antara top 10 menu pilihan tetamu yg menjadi regular customer mereka. Antara paling best yg Mahamahu cuba adalah Sotong Telur Masin bukan sotong masin tau tapi sotong yg di saluti dengan telur masin dan di goreng rangup. Tu paling sedap dan paling best makan kat situ pilihan utama Mahamahu

Salted Egg Squid

Lepas tu lak Mahamahu suka makan Ikan Steam masak Asam dan juga Ketam masak Butter Cream paling memikat hati. Tgk ketam di sahaj dah cukup besar dan mengenyangkan untuk makan tghari atau makan malam. So sesuai untuk dtg bersama keluarga atau juga rakan sekerja memang layan tempat ni.

Assam Steamed Fish

Creamer Butter Crab

Kat bawah ni Mahamahu senaraikan lagi antara menu terbaik kat Downtown KLIA Seafood restoran yg sempat Mahamahu dan rakan blogger lain testing pada hari tu.

Butter Prawn

Mangolian Chicken

Sizzling Seafood

Volcano Beancurd 

Beef with Ginger & Spring Onion

Spicy Four Vegetables

Kam Heong Clam

Mushroom with Broccoli

Kailan with Oyster Sauce
Mahamahu dtg makan dengan beberapa org blogger lain yg juga suka buat food review. Terima kasih pada pemilik restoran Prof. Dr. Abu Talib Othman dan juga Pengurus restoran Cik Siti Masmazliana kerena menjemput kami buat review kat restoran ini. Siap pekenalkan kami dengan menu minuman paling best kat situ apa lagi kalau bukan Kedondong Asam Boi terbaik.


Pesanan Mahamahu pada sapa nak cuba makanan kat sana kena dtg time hari minggu sebab time tu tak ramai org. Kalau masa lain kena buat tempahan memang ramai meriahlah pelanggan yg dtg nak makan tambah2 time office hour memang penuh. So apa lagi buat booking sekrang nak buat majlis keraian pun boleh kat situ sesuai. Menu2 set juga ada untuk mereka yg dtg dalam kuantiti yg ramai atau secara bekumpulan. Jom kita makan seafood......





0 Pandangan: