Mahamahu,

Resepi Warisan Citarasa Baru Milik Blogger

Isnin, April 22, 2013 Mahamahu 0 Comments

RESTORAN TUTUP

Salam semua rakan2 dan juga pembaca blog Mah@mahu yg sentiasa mengikuti entry2 pasal makan yg Mah@mahu suka cite pada semua. Maklumlah org kuat makan so suka update pasal tempat makan dan makan2 yg menarik kongsi dengan kawn2. Mana tahu dapat cuba juga boleh kongsi pendapat dan pengalaman juga kan. Entry kali ni pun pasal makan kat mana makan dan apa special kat sini kena baca sampai habis wakakakka..


Tempat makan kali ni sagt2 istimewa bukan sahaja kerana masakan yg special tetapi juga pemilik restoran ini adalah seorang yg special. Knp beliau special kerana beliau merupakan seorang blogger masakan yg juga popular di kalangan blogger. Sapa tak kenal Delima Zamrud seorang blogger tegar dalam dunia masakan. Beliau telah bukan sebuah restoran dengan rakan kongsi di Pusat Bandar Putra Permai Sri Kembangan. Cari sahaja Restoran Resepi Warisan dalam google maps atau GPS meati adanya senang jer nak jumpa.



Kalau pada yg biasa follow blog beliau mesti ramai dah tahu kehebatan dalam dunia masakan beliau. So tak menyesal nak pergi sana untuk menikmati sendiri air tangan daripada blogger ini. Restoran ni di bukan dari pukul 4 ptg sehingga 12 mlm buat masa ni sebab masih baru. So Mah@mahu dah pergi hari minggu lepas atas jemputan untuk menikmati makana yg sedap2 kat san teruja sgt. Actually Mah@mahu kenal blogger kak Delima ni masa program Masterchef Malaysia musim ke 2 dimana masa tu Mah@mahu dan kak Delima ni antara pemenang kuiz Masterchef Malaysia.

Bergambar dengan pemilik restoran yg baju kelabu tu Kak Delima
Menu utama yg ada di restoran Resepi Warisan ini pastinya masakan panas terutama Asam Pedas Johor. Itu di masakan sendiri isteri kepada rakan kongsi restoran ni. Ada yg lagi best menu penting kat sana macam Cucur Udang rangup dan juga Kacang Pool yg di masak sendiri oleh kak Delima. Mlm tu Mah@mahu dapat cuba semua resepi yg dikatanya warisan keluarga pemilik restoran ni. Mah@mahu jgua telah cuba menu paling best iaitu Nasi Goreng Ayam Lada Hitam dan kawn Mah@mahu cuba Kueh tauw Tomyam memang terbaik lah.





Semua sedap2 belaka dan berpuas hatilah dengan layanan serta masakan kat sana. Tambahan pula dengan menu air yg best dan terbaik yg Mah@mahu rasa iaitu air Epal Asam Boy dan juga Epal Susu. Kalau pada kawn2 yg tak sempat nak pergi ke restoran mereka boleh singgah dulu ker blog delimazamrud.my dan tgk menu2 resepi yg sedap. Dah puas tgk and rasa mcm nak cuba lepas tu kena lah pergi restoran mereka dan cuba resepi2 yg sedap tu. Sekali lagi ingat Restoran Resepi Warisan Bandar Putra Permai Sri Kembangan berdekatan dengan Gaint Sri Kembangan. So apa lagi jom serbu..... Selamat menjamu selera.



MAAF RESTORAN NI TELAH DITUTUP.....