Food,

Baser Hebat Dalam Masakan Nasi Ayam dan Beriani

Selasa, Januari 22, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua rakan2 dan pembaca blog Mah@mahu anda adalah pemangkin dan penguat kepada blog Mah@mahu kerana kekuatan anda ia masih di sini. Tanpa anda siapalah penulis blog bernama Mah@mahu ini tiada pembaca dan pengikut yg sejati seperti anda. Hehehe mukadimah tu untuk semua pembaca blog Mah@mahu mungkin nanti kita akan buat perjumpaan masa2 akan dtg mana tahukan. Dapat berkongsi idea dan pendapat masing2 mcm hari ni nak share satu lagi tempat makan tebaik yg pernah Mah@mahu pergi dan sentiasa pergi selalu bila ada kelapangan.



Restoran Baser Nasi Ayam dan Nasi  Beriani ni terletak di Bandar Puteri Puchong adalah cawangan terbaru. Sebelum ini brand nasi ayam ni kata tuannya telah lama bertakhta di Kota Tinggi Johor. Mah@mahu pun kawn yg kerja area ni juga yg rekmen tempat ni sebab dia org kata kalau time office hour jam 1 hingga 2 memang penuh org pergi makan kat sana. Kira resepi dia memang sedap dan menarik minat dari segala bangsa untuk merasa menu nasi ayam terutamanya.

 


Menu special kat sini pastinya Nasi Ayam berbagai rasa ayamnya. Ada nasi ayam blackpaper yg mcm Mah@mahu makan ni. Nasi ayam Oyster yg kawn Mah@mahu makan ni juga menjadi permintaan ramai. Selain tu adan nasi ayam istimewa, nasi ayam goreng dan nasi ayam berlada. Semua tu sedap2 berlaka kena cuba. Selain tu juga ada menu nasi briani yg cukup popular di sini antaranya nasi beriani ayam, kambing, daging, udang dan rusa.




Selain tu juga ada hidangan dalam bentuk set untuk mereka yg dtg ramai. Kalau bulan puasa tempat kat sini kadang2 kena booking selalu penuh. Dalam bulan puasa selalu dia hidang dalam bentuk buffet untuk hari minggu dan kalau hari biasa ada hidangan order. So kena rancang dan call mereka kalau nak dtg makan pada bulan puasa.


Tapi memang best selain makanan minuman juga byk pilihan kat sini ada minuman buah dan paling special Apple Asam boi dan juga minuman Longan dan Kelapa Laut special. Restoran ni bukan Mah@mahu jer yg iktiraf terbaik tapi JJCM pun pernah dtg sini tau dan restoran ini pernah di datangi juga oleh peserta Imam Muda Astro. Kalau korang nak dtg sini search kat google maps jumpa lah kalau tak pun layari http://restoranbaser.blogspot.com untuk maklumat lanjut. Jemput makan semua.


Follow Mah@mahu di sini..

Twitter : @mahamahu
Facebook : mahamahu
Instagram : Mahamahu
Youtube : Mahamahu





0 Pandangan: