Pets,

PetFinder.my Dunia Penyelamat Haiwan

Rabu, Mei 23, 2012 Mahamahu 0 Comments


Salam semua rakan2 dan pembaca blog Mah@Mahu moga sihat dan sentiasa di berkati selalu. Mesti ramai org ada haiwan peliharaan. Ada yg bela kucing, anjing, arnab, iguana, ayam dan mcm2 lagi. Pasti ada yg mencari tempat untuk mendapatkan haiwan2 ini ye lah nak cari baka yg baik bukan senang. Tapi nak cari yg terbiar bnyklah kan hehehehe.. Sebenarnya daripada haiwan terbiar tulah kita boleh didik menjadi cantik dan sekor haiwan yg jinak. Itu semua telah terbukti cuma usaha kita jer.

Bermula daripada kes kemalangan haiwan peliharaan dengan cos yg tinggi dan tiada tempat tinggal usaha seorang insan mulia untuk mencari ibu bapa angkat kepada haiwan itu berterusan sehingga menjumpai setalah di iklankan. Bertitik tolak dari itu maka mereka telah bercadang untuk menubuhkan satu tempat yg mana boleh menjadi agent untuk mencari keluarga angkat bagi haiwan2 terbiar atau mereka yg mahu mendapat maklumat untuk haiwan peliharaan. Maka lahir lah PetFinder.my pada 2008.


Dengan 3 matlamat utama iaitu untuk menjadi platform paling berkesan dalam menjalin hubungan antara pencinta haiwan dan juga penjaga haiwan. Ini adalah platform paling mudah dan cepat untuk berkomunikasi berkongsi dan mencari pengganti penjaga agar haiwan ini tidak terbiar. Kedua dengan bajet yg kurang dan terhad ini dapat memudahkan penjaga dan pencinta haiwan mendapat segalanya hanya dengan satu laman web sahaja. Yg terakhir iaitu mendidik org ramai untuk menjadi pencinta haiwan yg betul dan juga membantu meraka dalam menyelesaikan beberapa masalah haiwan peliharaan mereka.

Dengan jumlah pengunjung mencecah 5000 org PetFinder harus berbangga menghasilkan satu platform berguna untuk semua pencinta haiwan. Mah@mahu pun tahu pasal PetFinder ini dari kawn dan setelah menyertai komuniti ini, Mah@mahu telah mengambil kucing angkat baru. Sungguh comel dan baik sgt hehehe. Kalau kawn2 nak cari haiwan kucing atau apa2 sahaja singgah kat PetFinder ini, bukan tu aja kalau kawn nak cari keluarga angkat atau nak kongsi apa2 sahaja pasal haiwan peliharaan pun boleh.



TAHNIAH ANDA ANTARA 50 PEMENANG HADIAH WANG TUNAI