Makanan

The Bee Tidak Sesuai

Jumaat, Ogos 26, 2011 Mahamahu 0 Comments

Assalammualaikum, sedar tak sedap dah menghampiri Syawal yg bakal diraikan. Sedih rasa hati meninggalkan Ramadhan penuh keberkatan dan juga bulan pergandaan segala amalan baik. Bulan untuk membetulkan segala yg tidak betul dan bukan membuat tidak betul pada bulan ini. Majlis berbuka juga sibuk dirai semua pihak berbgai cara ada yg sederhana ada yg meriah dan ada juga yg tek berapa sedap.
Tak lupa juga Mah@mahu dpt jemputan berbuka puasa pada saat2 akhir daripada pihak Nuffnang mungkin menggantikan tempat kosong kot but thanks a lot sgt kerana mengundang Mah@mahu. Tak lupa terima kasih kepada DiGi kerana menganjurkan majlis tersebut cukup nice. Ramai juga rakan blogger yg hadir tapi Mah@mahu tak sempat nak tegur semua.
The Bee di Jaya One PJ menjadi lokasi pilihan, dengan hidangan set berbuka puasa cukup simple tapi memadai. Tidak lah seperti tempat lain ada buffet kat sini di hidangkan dengan set yg lengkap dengan main course, desert and drink. Mah@mahu first time dtg The Bee dan ia tempat makan ala2 fast food kerana byk set burger dan Mah@mahu hanya dpt tahu pasal tempat ni pun daripada blog kawn2 lain sebab sesat gak nak mencari restaurant ni heheheh...
Tapi sedikit kecewa kerana mungkin salah Mah@mahu tak selidik pasal tempat tu. Ada one of the friend yg dtg sana cakp kat situ ada serve alkohol. But for Mah@mahu it ok hak masing2 tapi agak sedikit tidak sopan mengadakan majlis berbuka puasa di tempat tersebut. Tetamu muslim dihidangkan dengan menu yg ok dan ada yg non muslim di hidangkan dengan alkohol. So bagi Mah@mahu mencari keberkatan ketika berbuka itu penting tapi bagi pihak penganjur harap ada sedikit seinsevitilah pada perkara2 mcm ini.
Bukan Mah@mahu nak jadikan isu perkauman atau isu agama, tapi harap faham dengan cara kami untuk menyambut bulan mulia ini. Sebab Mah@mahu ada menghadiri majlis org2 kenamaan dan juga org2 besar yg tidak beragama Islam, tapi mereka cukup menjaga kesopanan dan juga perkara senseviti mcm ni. Dan minta maaf pada penganjur kerana Mah@mahu blk awl mlm tu kerana kurang selesa sedikit. Harap masa2 akan dtg tidaklah berulang perkara seperti itu di bulan mulia ini. Niat untuk meraikan majlis berbuka puasa itu bagus cuma cara itu ada sedikit yg perlu di improve ok. Thank you for inviting. Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin.