Aktiviti MemBERSIH..

Hari cuti dan juga hari rehat pastinya di habiskan bersama keluarga atau teman2 handal tak kira lah diluar atau didalam rumah. Pabila kesempatan bercuti ini di ambil untuk melaksanakan aktiviti bergotong-royong bersama semua ahli keluarga atau rakan serumah. Pastinya aktiviti memBERSIH sekitar rumah sendiri, nak BERSIH satu kawasan perumahan tak mampu buat dulu pada rumah sendiri baru lepas tu boleh buat pada rumah org lain kan……
Sebenarnya keseronokan melakukan gotong-royong memBERSIH ini adalah satu aktiviti sihat dan aktivit yg mengembangkan minda. Bukan perkara nak merosakkan atau mencemarkan kawasan yg diadakan aktiviti memBERSIH ini. Pasti kita tak mahu melihat kawasan yg kotor tercemar dan juga kawadan yg rosak di rumah kita, so kita kena buat leh proses pemBERSIHan ini. 

Tapi bukan setakat nak BERSIH rumah jerkan pasti nak BERSIH dalam diri jugakan. Rohani kena BERSIH baru lah jasmani kita juga BERSIH. Mcm mana nak memBERSIHkan rohani ini dengan melakukan perkara2 yg di suruh olehNya dan meninggalkan yg dilarang olehNya. Bukan semua menda kita buat ikut suka jer, atau org luar buat kita pun nak ikut buat tapi kita tak tahu apa sebenarnya yg kita buat. Itu maknanya jiwa tak BERSIH so kena BERSIHkan jiwa sendiri baru leh nak BERSIHkan jiwa org lain.

Sungguh subjektif sekali perkara yg melibatkan memBERSIHkan diri sendiri. Mungkin kita mudah Nampak sampah pada tempat awam yg dibuang oleh org yg tidak dikenali, tapi kita tak ada usaha untuk memBERSIHkan sampah itu. Begitu lah dalam jiwa dimana kita Nampak dalam pada diri org lain tak BERSIH tapi adakah kita Nampak yg diri kita juga BERSIH. Jadi sama2 fikirkan perkara BERSIH ini kerana ia bukan perkara main ia sungguh subjektif sekali. Sekian terima kasih.

{ 7 comments.. read them below or add one }

::FAIZ FARISH:: ::FAIZ FARISH:: 01 July, 2011
jaga alam sekitar agar sentiasa bersih.. Good
RuSzA RuSzA 01 July, 2011
kenpen kebrsihn ke...hhuhuhuhu tanggungjawab bersama....
CikBulat CikBulat 01 July, 2011
amboi.. bukan main BERSIH lagi :)
herumi herumi 03 July, 2011
Salam. ingatkan untuk 9 julai nnt. hehehe...
Cik Kasut Cik Kasut 03 July, 2011
sejak 2 menjak nie perkataan BERSIH nuie sensitip skitlah...hahahaha otak mesti gelong kot len punyer
reenapple reenapple 04 July, 2011
bersih sebahagian dari hidup positif....
nabila faryzza nabila faryzza 04 July, 2011
kenapa BERSIH? kenapa tak bersih? HAHAHAHA :D