'Reder Digest' Sudah2lah Menipu....

Pasti ramai bosankan bila isu ini di janakan semula. Semua dah muak dengan teknik2 yg digunakan oleh Reader Digest dalam menipu semua org. Mcm2 dah guna teknik dari hantar kunci kete yg palsu, pastu hadiah dpt rumah dan sekrang hadiah dapt duit leh tukar kalau minat kete. Entah nak ckp mcm mana tak ada tindakan ker atau ini sebahagian daripada strategi marketing so ia tak boleh dipertikaikan oleh pihak2 yg berwajib dalam mebanteras kes tipu ini.


Yg aku dpt ni lagi penipu besar. Kalau pun niat nak buat contest tak perlulah minta org byr walaupun tak byk tapi kalau dah 10ribu org byr tak jadi juta gak ker kan... Siap bagi no siri konon konon nak menutup penipuan yg dilakukan. 


Kalau korang nak try ambil lah no siri ni hehehehe.. Masalahnya bukan aku seorang jer kat kawasan rumah ni yg dpt semua rumah dpt surat ni mcm mana. Kata rumah yg aku sewa ni bertuah kerana terpilih untuk menerima surat khas ni. Kat situ dah kantoi menipu apa lah korang ni. Tapi yg pasti RD ini adalah sebuah syarikat penerbitan yg berpusat di AS so pandai2 korang lah berfikir ok. Tak pernah pun aku baca Reader Digest ni haram....



   

{ 18 comments.. read them below or add one }

MAKCEK bukan NENEK MAKCEK bukan NENEK 07 March, 2011
kehkeh reader digest memang .
dah penah terkena . banyak gila beli buku dorang sampai satu almari besar. dah la buku bukan murah . satu pon da beratus2 . nasib jeh .selamat buku tuh manfaat boleh baca .
.::: Princess MOMOY :::. .::: Princess MOMOY :::. 07 March, 2011
mahal tu kalau nak beli RD
pernah beli sekali time isu slumdog star hidup melarat tu- rubina ali

sedih baca kisah dia
tapi tak ada sape tolong
tapi RD juga ambil profit atas citer tu


Dia kata saya cantik TAPI saya..."
Pembunuh anak kucing wanita mohon maaf kepada rakyat Malaysia"
y u y u Z u l a i k h a y u y u Z u l a i k h a 07 March, 2011
wwuuuuu T_T yuyu pelanggan setai.. :
Gen Fujita Gen Fujita 07 March, 2011
Mak bapak aku lebih 2 dekad jadi pembaca setia benda ni. Aku baca pun tengok-tengok gitu-gitu jelah, kalau bahan kat internet tu rajin gak le baca.
Mama Zharfan Mama Zharfan 07 March, 2011
i like this entry
me pernah jd mangsa pun --cian me..siyes hampeh+menipu tau RD ni
Mie Tachi Mie Tachi 07 March, 2011
yup aku pon dah penah kene dulu.. ignore je..
fathiah fathiah 07 March, 2011
aku just bace2 jep :)
saya syamimi saya syamimi 07 March, 2011
betoi2..ayah mimi pom terkena...siap anta kunci kete la pe la..harapan palsu betoih..

suruh bli buku itu ini..tapi apa pom xdakkk..lagi suh masuk cntest lagi adaa

dah berhenti melanggan pun still hantr jugak =,="
Kehelan Kehelan 08 March, 2011
pernah terkena juga, melanggan la jugak setahun RD nih
::FAIZ FARISH:: ::FAIZ FARISH:: 08 March, 2011
benci kan ngan Penipu mcm ni.. cam haram
Darkbatman Darkbatman 08 March, 2011
btol 2 bro.. ak pun kena gak.. duk anto kunci pdhal ak x reply pun.. pelik dh bertahun2 tp stil de surat cm2 sampai..
Biela Sapine Biela Sapine 08 March, 2011
Ohh, macam macam sekarang ni
Halimatun Sa'adiah Halimatun Sa'adiah 08 March, 2011
da lme da mende neh..
dlu macik sy pnah join,byk btol bli buku2 keluaran die..kononnye sbg syarat peyertaan..
mse tu taun 2001,xsangke skang pon de lg
Bakri Hussin Bakri Hussin 08 March, 2011
huhuhu tahniah bro entry yang bagus tau saya pernah dapat 1 kunci kete ngan cek bernilai RM200,000 tau terkejut gak lah tapi mak suh sy abaikan koz dah banyak sangat kes yang berlaku penipuan sebegini kan
sicKo^ sicKo^ 08 March, 2011
aku pun dapat menda ni bulan lepas..
z o u l z o u l 08 March, 2011
baik baca majalah ujang..sah2 slalu kena kelentong
Adzriel AB Adzriel AB 10 March, 2011
dulu2 le pernah terkena. sekarang buat tak tau je.