'RAM' Bukan Penyanyi tu ker?

9:00 PG Maha Mahu 8 Comments

Mula2 aku tak tahu apa itu RAM Entertainment. Aku ingat nama penyanyi atau pelakon. Ye lah aku ada dpt satu tiket untuk dua org percuma. Tak ckp filem apa atau bila tapi sebelum habis bulan Feb ni. Selalu dengar TGV atau GSC kan paling cokia MBO kan.. Tapi ni tgk mcm rupa tiket wayang. Sampai sekarang aku tak tahu mcm mana nak guna tiket tu. 


Tapi bila aku bukak laman sesawang RAM ini baru aku tahu bahawa ia bukan sebuah panggung. Tapi ia adalah satu badan menguruskan movie2 luar masuk ke negara kita.  Tak semua movie kebanyakannya movie daripada negara tembok besar ada juga lah 2 3 movie dari barat. Kalau korang nak tahu lanjut movie apa pergi kat laman sesawang. Bulan 3 ni byk movie baru yg akan di keluarkan. 

Selain itu, RAM juga bertanggungjawab menjaga harta intelek sesebuah terbitan luar di negara kita. Ia termasuk juga penerbitan teater, televisyen, video rumah, taburan sampingan malah pelesenan dan perdagangan semua penerbitan tersebut. Wah besar juga peranan RAM ni. Sebenarnya tiket aku dpt tu untuk tonton filem2 dibawah selenggara oleh RAM dimana2 panggung terpilih sahaja ohhhhh baru aku tahu...




  

Anda juga suka post ini...

8 ulasan:

  1. wahh..
    dpt tgk cite pe tu..
    nk g t ajak aQi eah..
    ahax..:D

    BalasPadam
  2. kalau ramlah ram tu btol la penyanyi...kuikui

    BalasPadam
  3. panggung yg terpilih je??susah la cmtu..hihihi

    BalasPadam
  4. hahahahah aku pun baru tau pasal ni.....ngatkan konsert ramlah ram tadi :)

    BalasPadam
  5. RAM tu bukan yang kat PC or Laptop tu ke.. ha3. :P


    Latest Entry Wajib Baca:
    Tips dan Cara Membuat Backlink"

    BalasPadam
  6. selalu gak dpt tiket ni...

    BalasPadam