'RAM' Bukan Penyanyi tu ker?

Mula2 aku tak tahu apa itu RAM Entertainment. Aku ingat nama penyanyi atau pelakon. Ye lah aku ada dpt satu tiket untuk dua org percuma. Tak ckp filem apa atau bila tapi sebelum habis bulan Feb ni. Selalu dengar TGV atau GSC kan paling cokia MBO kan.. Tapi ni tgk mcm rupa tiket wayang. Sampai sekarang aku tak tahu mcm mana nak guna tiket tu. 


Tapi bila aku bukak laman sesawang RAM ini baru aku tahu bahawa ia bukan sebuah panggung. Tapi ia adalah satu badan menguruskan movie2 luar masuk ke negara kita.  Tak semua movie kebanyakannya movie daripada negara tembok besar ada juga lah 2 3 movie dari barat. Kalau korang nak tahu lanjut movie apa pergi kat laman sesawang. Bulan 3 ni byk movie baru yg akan di keluarkan. 

Selain itu, RAM juga bertanggungjawab menjaga harta intelek sesebuah terbitan luar di negara kita. Ia termasuk juga penerbitan teater, televisyen, video rumah, taburan sampingan malah pelesenan dan perdagangan semua penerbitan tersebut. Wah besar juga peranan RAM ni. Sebenarnya tiket aku dpt tu untuk tonton filem2 dibawah selenggara oleh RAM dimana2 panggung terpilih sahaja ohhhhh baru aku tahu...




  

{ 8 comments.. read them below or add one }

aQi + GenGkey aQi + GenGkey 17 February, 2011
wahh..
dpt tgk cite pe tu..
nk g t ajak aQi eah..
ahax..:D
:.nick.: :.nick.: 17 February, 2011
kalau ramlah ram tu btol la penyanyi...kuikui
Farhana Sahri Farhana Sahri 17 February, 2011
panggung yg terpilih je??susah la cmtu..hihihi
HaNTwO HaNTwO 17 February, 2011
hahahahah aku pun baru tau pasal ni.....ngatkan konsert ramlah ram tadi :)
Mr Daha Mr Daha 17 February, 2011
RAM tu bukan yang kat PC or Laptop tu ke.. ha3. :P


Latest Entry Wajib Baca:
Tips dan Cara Membuat Backlink"
Adie Waridi Adie Waridi 17 February, 2011
selalu gak dpt tiket ni...