Buffet Ramadhan,

Iftar Bersama Sunway Putra Hotel Kuala Lumpur 'Selera Nostalgia MAL-INDO'

Jumaat, Mac 25, 2022 Mahamahu 2 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Manjakan deria korang dengan keseronokan gastronomi kerana masakan di Sunway Putra Hotel Kuala Lumpur mempersembahkan jamuan yang tidak boleh dilepaskan! Sepanjang bulan Ramadan, layan keluarga dan rakan korang dengan makan malam bergaya kerana dapur di sini menampilkan hidangan lazat bertema "Selera Nostalgia Mal-Indo" di Coffee House, di mana korang boleh menemui hidangan kegemaran yang lazat dan mungkin mengimbau citarasa. di koleksi gerai dan stesen memasak secara langsung dengan masing-masing menyajikan masakan asalnya dari Malaysia dan Indonesia.



‘Selera Nostalgia Mal-Indo’ bertujuan untuk membawa sentimental daripada pengalaman gastronomi masa lalu, dengan lebih daripada 200 hidangan istimewa yang lazat daripada masakan asli Malaysia dan Indonesia. Tetamu boleh mengharapkan pelbagai hidangan tempatan Malaysia yang popular seperti Kari Kepala Ikan Merah (Kari Kepala Ikan Ikan Merah), Sup Tulang Rawon, Makanan Laut Bakar-bakar dan Aneka Daging, Sate dan Lemang, Nasi Uduk dan banyak lagi di sepanjang 100 meter.




Di seluruh Sumatera, Sulawesi, Jawa dan sebahagian Borneo, tetamu boleh mengharapkan perwakilan masakan Indonesia seperti Sup Betawi, Daging Dengdeng Berlado, Pecel Lele Kuah Santan, Paru-paru Sambal Terasi, Ayam Bakar Taliwang, Gulai Daun Singkong dan banyak lagi, sambil korang menyaksikan chef mencipta hidangan 'secara langsung' di stesen memasak untuk pengalaman menjamu selera baharu yang menarik perhatian korang dan memuaskan selera semua.



Makan Malam Bufet ‘Selera Nostalgia Mal-Indo’ berharga RM 129+ seorang dewasa sahaja manakala Kanak-kanak berumur 4 tahun ke bawah boleh menjamu selera secara percuma. Kanak-kanak berumur 5 hingga 12 tahun akan menikmati diskaun sebanyak 50%. Tertakluk kepada terma dan syarat lain. ‘Selera Nostalgia Mal-Indo’ di Coffee House tersedia untuk makan malam bermula dari 9 April hingga 1 Mei 2022 dari jam 6.30 petang hingga 10.00 malam.



Yakinlah hotel ini sangat menitik beratkan pelaksanaan prosedur operasi standard (SOP) normal baharu dan mempertingkatkan amalan dan protokol kebersihannya untuk memerangi Covid-19. Program Sunway Safe Stay menggabungkan lima (5) tonggak keselamatan dan kebersihan yang terdiri daripada lebih 30 protokol amalan pembersihan yang lebih tinggi untuk jaminan, keselesaan dan standard kesejahteraan yang lebih tinggi.



Ini dapat memberikan ketenangan fikiran kepada setiap tetamu apabila menginap di Sunway Hotel Putra. Hotel ini sentiasa melaraskan amalan, perkhidmatan dan waktu operasinya dengan mematuhi dan mematuhi sepenuhnya piawaian dan dasar kawal selia Kerajaan Malaysia.



Jangan tunggu lagi! Teruskan dan rancang majlis buka puasa korang bersama keluarga tersayang hari ini di Coffee House Hotel Sunway Putra. Untuk tempahan, hubungi 03-4040 9888 atau e-mel ke spkl.ch@sunwayhotels.com untuk menempah tempat duduk korang hari ini juga.







2 ulasan:

  1. Menarik semua menu-menu, kalau dtg time puasa memang blur lerr nak makan apa kann..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sini wajib singgah buka puasa bawa family sis makanan sedap banyak pilihan....

      Padam