Buffet Ramadhan,

Buffet Ramadan Pentas Citarasa Di Marriott Hotel Putrajaya

Jumaat, Mac 11, 2022 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Kali ini kita pergi pula bufet buka puasa di Marriott Hotel Putrajaya dengan mempersembahkan kepada korang yang datang dengan konsep kisah "Pentas Citarasa". Pentas dilihat sebagai platform untuk menunjukkan sama ada suka atau duka sepanjang menjalani kehidupan dalam norma yang ditetapkan. Namun begitu hotel ini tetap bangkit dan percaya bahawa setiap harapan ada pelita yang mengiringi. Tidak dinafikan juga oleh Chef Zulkifli yang dikenali sebagai Waklan yang menjadi sinonim dengan Hotel Marriott Putrajaya apabila tibanya bulan puasa. Setiap tahun Waklan cuba menghidangkan juadah yang terbaik untuk tetamu yang ingin menjalankan tugas sebagai seorang Muslim serta tetamu yang dihormati daripada pelbagai kaum.



Pada tahun ini, tepat pada masanya, Waklan memperkenalkan Pakzam, Chef Suhairizam ke dalam Pentas yang mempunyai minat dalam fusion Wayang Kulit serta membuat pencuci mulut yang sangat lazat iaitu "Tak Lapuk Dek Hujan, Tak Lekang Dek Panas", adalah seperti Gamelan. melodi yang bakal menyerikan mood tetamu tersayang semasa berbuka puasa di Zest Lifestyle Restaurant. Nikmati bulan mulia ini dengan pengalaman dan pengaturan makan yang indah mengikut SOP kebersihan yang ditetapkan oleh pihak berkuasa tempatan.







Apabila tradisi tidak akan berubah dari semasa ke semasa, begitu juga dengan bufet gastronomi yang ada di sini menampilkan resipi pusaka oleh Waklan dan pasukan. Lebih 100 hidangan tradisional Melayu dan Asia Tenggara akan dihidangkan:



Juadah Berbuka Puasa Kurma merupakan antara makanan terbaik untuk berbuka puasa kerana ia mudah dihadam. Pilihan kurma yang menarik untuk dipilih tetamu bersama buah-buahan segar dan pelbagai kuih tempatan.

Makanan Laut di atas ais ke dalam hidangan paling segar yang membawakan korang sentuhan rasa laut setiap hari dengan pelbagai jenis makanan laut serta hidangan istimewa hidangan sejuk yang pasti memikat selera sesiapa sahaja. Makanan laut di atas ais seperti Tiram Segar, Ketam, Kerang Hitam, Udang dan Kerang akan dihidangkan bersama-sama dengan saus yang berperisa untuk meningkatkan deria rasa korang.





Thai Section membawakan pilihan makanan Thai yang menekankan hidangan yang disediakan ringan dengan komponen aromatik yang kuat dan kelebihan pedas seperti Hor Mok (Ikan Kari Thai), Gai Hor Bai Toey (Ayam perap yang dibungkus dengan daun pandan), Yam Mamuang, Som Tham dan banyak lagi.





Rojak Istilah yang digemari dan popular kepada rakyat Malaysia yang benar-benar dekat dengan jiwa dan kegemaran Sepanjang masa. Terdiri daripada pelbagai pilihan iaitu Rojak Buah, Rojak Sotong Kangkung, Rojak Singapore, Rojak Pasembur and Gado Gado. Jadi yang manakah kegemaran korang?





7 Kawah Waklan, paling utama setiap malam. Ia adalah kepelbagaian Lauk Kawah yang dihidangkan dengan nasi berperisa aromatik bersama Ulam Ulaman dan Sambal Belacan. Ia akan ditukar setiap hari supaya ada sesuatu yang berbeza setiap kali korang melawat.




Jalan Alor, jalan yang paling terkenal untuk meneroka makanan yang pasti memuaskan keinginan penggemar makanan. Nikmati roti kukus Mantau lembut, pelbagai dim sum dan banyak lagi dari jalan yang unik.

Medan Ikan Bakar, makanan laut segar sepanjang perjalanan dari Sabah, tanah di bawah bayu. Diperap dan BBQ dengan sempurna, tetamu boleh memilih daripada Ketam Bunga, Udang, Sotong, Pari dan banyak lagi.



Little India, nikmati Roti Naan yang lembut dan hangat yang dibuat dalam ketuhar tandoor tanah liat yang sangat panas bersama Ayam Tandoori dan perasa. Selain itu, cef hidangan bufet telah menyediakan Roti Canai tradisional, Dosai, Idly buatan sendiri, Kari Vada dan Chutney.

Daging Panggang Perap Itali Glorious, pilihan Pasta dengan Sos Signature Chef, Lasagna Ayam atau Daging Lembu, Cannelloni dan Bruschetta.





Timur Tengah, untuk memuaskan hati setiap citarasa, sajikan daging kambing panggang khas yang dihidangkan bersama roti Arab hangat, salad segar, saus dan taburan buatan sendiri. Diperasakan dengan baik dan dipanggang dengan sempurna untuk memastikan dagingnya berair dan berair.






Semakin banyak hidangan bufet dengan hidangan kegemaran penduduk tempatan semasa bulan Ramadan seperti Sate Kajang, Warung Mee, Slurpy Soup & All Soup dan tidak ketinggalan pengakhiran manis hidangan pencuci mulut yang dipimpin oleh Pakzam dan pasukan yang mesti dicuba. untuk perut kenyang. Penggemar durian juga tidak perlu melewatkan ini, kerana terdapat pelbagai jenis pencuci mulut yang menyerlahkan Raja Buah-buahan, termasuk Cendol Durian, Serawa Durian, Kek Keju Durian, Durian Profiterole, Durian Swiss Roll dan banyak lagi.






Pentas Citarasa di Zest Lifestyle Restaurant Marriott Hotel Putrajaya akan bermula pada 4 April - 2 Mei 2022 dari jam 6.30 petang hingga 10.00 malam. Manakala penjualan harga Early Bird bermula dari 4 - 28 Mac 2022 iaitu dengan harga RM148.00 bersih setiap dewasa dan RM74.00 bersih setiap kanak-kanak. Bagi harga biasa pula RM188.00 bersih setiap dewasa dan RM94.00 bersih setiap kanak-kanak. Jadi tunggu apa lagi korang menjadi pengguna yang bijak bukan. Nikmati diskaun pilihan yang tersedia untuk pemegang kad debit atau kredit bank terpilih (Terma & Syarat dikenakan) manakala ahli Marriott Bonvoy boleh menikmati diskaun 20%

Sebarang tempahan dan pertanyaan sila hubungi :
Talian Ramadan : 03 8949 8888 samb 1028/1029/1888 
WhatsApp : +6011-56855608 
Laman web : marriottputrajaya.com







0 Pandangan: