Bangsar,

Perjalanan Nostalgia Rasa-Rasa Ramadan Di Connexion Conference & Event Centre (CCEC)

Khamis, Mei 09, 2019 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Daripada sebuah Pusat Persidangan & Acara Connexion (CCEC) telah berubah wajah menjadi sebuah lokasi berbuka puasa yang membawa nostalgia makanan tradisi. Ada lebih daripada 60 hidangan meraikan Ramadan Al-Mubarak tahun ini. Kat sini ada dua promosi eksklusif iaitu pakej Bufet Ramadan di The Oak Room dan pakej Buka Puasa Banquet yang sentiasa popular pada masa kini.

Bufet di The Oak Room akan bermula dari 9 Mei hingga 31 Mei 2019. Tahun ini kali pertama Bilik Oak akan dibuka kepada umum.  Sepanjang tempoh ini ia akan diubah menjadi sebuah rumah kampung tradisional supaya korang dapat menikmati makanan dalam suasana dulu-dulu. Tahun ini menu mereka menggunakan banyak rempah tradisional segar dan bahan-bahan tempatan untuk memastikan keaslian rasa. 









Di antara menu yang ada di sini seperti Daging Bakar Bersos Percik, Paru Goreng Sambal Hijau, Gulai Kurma Kambing dan Ayam Betutu dan banyak lagi hidangan tradisional Melayu yang mesti dicuba di sini. Tapai Pulut dan Tapai Ubi, Bubur Butir Nangka dan Pistachio Baklava di antara beberapa hidangan pencuci mulut yang menyenangkan. Satay, Bubur Lombuk Ayam, Roti Arab, Aneka lkan Bakar dan banyak lagi wajib cuba di sini.







The Oak Room yang menyajikan sajian masakan asli disahkan Halal oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Bufet ini akan bermula dari jam 6.00 petang hingga 10.00 malam sepanjang bulan Ramadan ini. Jadi boleh makan dengan puas tanpa was-was kat sini memang berbaloi.

Harga bufet kali ini adalah :
RM98.00 untuk Dewasa 
RM40.00 untuk Kanak-kanak (6-12 tahun)








Kalau korang ada nak buat Private Function buka puasa seperti syarikat koporat atau juga badan-badan NGO kat sini juga menyediakan pakej tersebut. Dari hari RM120.00 setiap seorang untuk minima 50 orang sekali tempahan. Untuk pakej ini mereka sediakan 5 ballroom, 15 bilik fungsi, bilik Junior dan sebuah gazebo di atas bumbung untuk suasana buka puasa yang unik. Jadi kalau nak cuba datang lah dan booking sekarang juga ok. Selamat berbuka semua.

Tempahan dan pertanyaan hubungi :
Tel : 03-23869137
E-mail : enquire@connexioncec.com







0 Pandangan: