Applikasi Telephone,

Peraduan Expedialicious : Food For Travel Anda Boleh Menang Percutian Hebat Luar Negara

Khamis, Mei 28, 2015 Mahamahu 0 Comments

Peraduan Expedialicious : Food For Travel Anda Boleh Menang Percutian Hebat Luar Negara - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Kepada pembaca blog makan Maha yang selalu ikuti macam perjalanan tempat makan hebat2 dan menarik yang Maha dah kongsi setakat ini. Pada yang dah cuba tempat2 makan yang menarik ini terima kasih Maha ucapkan. Tapi sebenarnya korang juga berpeluang untuk buat Food Trail sendiri.  Wow korang akan jadi sehebat Maha dengan berkongsi tempat makan yang menarik di applikasi yang disediakan oleh Expedia iaitu Expedialicious App

Apa itu Expedialicious App? Expedialicious App adalah satu aplikasi yang di bangunkan oleh Expedia untuk peminat makanan di luar sana berkongsi mereka punya Food Trail seluruh pembaca di Facebook. App ini di bangunkan untuk pengguna dan juga penggiat facebook. Tapi lagi menariknya app ini di bangunkan bukan sahaja untuk anda kongsi tempat makan tapi juga boleh menang hadiah2 menarik.


Jom tengok macam mana Maha gunakan Expedialicious App ini untuk membentuk satu Food Trail Maha sendiri. Food Trail Maha di panggil Ramadhan Food Trail iaitu Maha menekankan tempat2 berbuka puasa yang menarik sekitar Kuala Lumpur. Cara nak gunakan apps ni sangat2 mudah hanya perlu menggunakan akaun Facebook korang sahaja.

Cara-cara membina Expedialicious Food Trail di Facebook

1)    Cari Applikasi ‘Expedialicious MY’ ini di facebook search.


2)    Klik ‘Create a Food Trail’ untuk memulakan expedisi makan anda.


3)    Klik ‘Login With Facebook’ untuk mendaftar.


4)    Bahagian ini anda perlu namakan Food Trail anda. Tapi nama tersebut boleh di tukar kemudian.


5)    Langkah seterusnya untuk mulakan Food Trail anda klik butang ‘Add a Location’ di bawah sebelah kiri.


6)    Selepas tu akan keluar popup untuk anda mengisi maklumat detail seperti Nama restoran, Lokasi restoran atau alamat restoran tersebut, Keterangan yang menarik tentang restoran tersebut dan last sekali add gambar. Hanya satu gambar sahaja untuk satu lokasi. Klik submit untuk membuat lokasi anda.


7)     Selepas itu anda akan lihat lokasi restoran yang telah anda add di peta tersebut. 


8)    Teruskan dengan langkah2 no 5 untuk menambah lokasi lain bagi Food Trail korang.

Akhir sekali korang dapat lihat berapa banyak lokasi tempat makan yang korang telah add untuk Food Trail special korang. Macam mana Maha telah buat untuk Ramadhan Food Trail ini. Last sekali bila dah siap semua Food Trail korang sharekan di facebook dengan klik butang ‘Share’ kat bawah sebelah kiri. Maha pun ada share Food Trail Maha di facebook Maha korang boleh tengok contoh seperti itu.


Kalau korang rajin boleh buat seberapa banyak Food Trail korang sendiri. Makin banyak korang buat makin besar peluang untuk menang hadiah menarik. Sebenarnya Expedia juga menganjurkan contest Expedialicious : Food for Travel bagi mereka yang membuat Food Trail sendiri di apps ini. Syarat untuk anda menyertai contest ini korang mesti buat Food Trail sekurang2nya 3 lokasi dalam Food Trail korang dan Share Food Trail korang di facebook masing2. Tarikh pertandingan adalah bermula 25 Mei 2015 hingga 14 June 2015. Jadi tunggu apa lagi mulakan sekarang juga. Hadiah2 yang di tawarkan juga tidak kurang hebatnya iaitu 3H2M penginapan hotel mewah. Lokasi2 hadiah yang di tawarkan adalah seperti Taipei, Bangkok, Fukuoka, Hanoi, Hong Kong dan Phnom Penh.

 


Kat sini antara hotel yang akan korang duduki jika menangi contest ini iaitu Hakata Excel Tokyu, Fukuoka Jepun yang terletak mudah untuk ke pasar malam, membeli-belah dan bersiar-siar serta hotel ini juga menawarkan sarapan pagi yang hebat.  Kat sini juga menawarkan makanan yang menarik dan sedap untuk korang yang menginap di sini. Nak dapatkan maklumat lanjut boleh layari di sini http://bit.ly/HakataExcelTokyu.



Ni pula hotel kedua yang menjadi antara hadiah yang di tawarkan kepada pemenang iaitu Frangipani Living Arts Hotel & Spa Phnom Penh. Hotel ini terletak berhampiran dengan Russian Market hanya berjalan kaki. Hotel ini di reka bentuk untuk seni bina tropical di mana mempunyai taman dan dua kolam renang dimana satu di bahagian roof top dan satu lagi di ground level. Kalau anda nak maklumat lanjut pasal hotel ini boleh layari http://bit.ly/FrangipaniLivingArts.


Jika ingin pergi bercuti, korang juga boleh buat tempahan degan jualan Expedialicious Holiday! Hanya dari RM292 seorang anda boleh menempah hotel dan penerbangan di lokasi2 menarik seperti Penang, Bangkok, Singapore, Bali, Taipei dan banyak lagi. Wow memang best. Layari http://www.expedia.com.my/expedialicious untuk buat tempahan sekarang!









0 Pandangan: