iPhone,

iPhone 6 Paparan Penuh HD

Ahad, Jun 02, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam semua rakan2 dan pembaca blog Mah@mahu. Dah lama rasa tak tulis pasal teknologi terkini dan juga peranti2 baru yg akan muncul. Tapi kali ni nak cite pasal satu lagi generasi iPhone keluaran Apple. Menurut laporan berita Yahoo, Apple akan melancarkan iPhone 6 menjelang tahun depan. Laporan itu berkata bahawa peranti dijangka di lancarkan pada musim luruh tahun 2014 (Januari-Mac). Kebanyakan laporan juga berkata bahawa telefon itu akan dipanggil sebagai Apple iPhone 5S .

Sementara itu, laporan baru-baru ini berkata bahawa Apple iPhone 6 akan datang dengan paparan penuh HD seluas 4.8 resolusi. Paparan, yang dipanggil + Retina, akan dibuat oleh Sharp. Walaupun tidak ada menyebut tentang penggunaan mata 3D berteknologi tinggi ini ia masih di peringkat pengujian atau hanya pendapat umum sahaja.



Akan tetapi iPhone ada ciri pengesanan mata sama seperti Samsung Galaxy S4 untuk laman menatal dan dokumen. iPhone 6 dijangka akan dikuasai dengan Apple A7 quad pemproses teras dengan kelajuan jam jangkaan sehingga 1.8 GHz.

Perisian Apple IOS 7 yg baru akan mempunyai antara muka pengguna yang lebih baik yang lebih tanpa sebarang butang skrin utama, di samping 128 GB penyimpanan data seperti yang terdapat dalam versi baru-baru iPad.


*Sumber berita dan gambar daripada Yahoo Malaysia