Astro,

I Am The Unstoppable Explorer

Rabu, Mei 08, 2013 Mahamahu 0 Comments

Ramai org tak tahu bahawa Mah@mahu ni seorang yg 'Unstoppable Explorer'. Apa tu Unstoppable Explorer sebenarnya Mah@mahu seorang yg suka mencari menda baru dan mengembara dalam menambah ilmu dan pengetahuan. Apa explorasi yg Mah@mahu cari sebenarnya Mah@mahu suka mencuba perkara baru dalam dunia masakan dan makanan. Mana tidak sentiasa ada sahaja tempat makan baru yg akan Mah@mahu terjah sehinggakan Mah@mahu mendapat jemputan utk menjadi salah seorang Tastebuddies Nuffnang

 

Alah Mah@mahu sebenarnya nak jadi mcm chef terkenal kat dalam rancangan TV Asia Food Channel (AFC) saluran 703 Astro. Mesti ramai kenal Anna Olson dan juga  Jamie Oliver yg telah ada rancangan masakan sendiri. Tapi Mah@mahu lebih suka rancangan  A Cook Tour 2 yg di acarakan oleh Anthony Bourdain dpt pergi makan kat serata dunia dengan makanan yg unik dan juga exotik. Terbaik lah semua tu sebab tu Mah@mahu akan usaha untuk terus menjadi pengembara dunia masakan tiada sapa dapat mengahalang.

 

Untuk Mah@mahu mencapai usaha ni Mah@mahu telah pun cuba memasak dengan cara tersendiri dan menampilkan hidangan yg melambangkan identiti dari Mah@mahu. Dah byk masakan yg Mah@mahu telah masak daripada local kerpada international semua telah cuba dan buat experiment utk jadikan ia lain daripada yg lain. Boleh tgk sendiri kat bawah ni antara hidangan2 yg telah Mah@mahu masak sendiri. Selain tu, Mah@mahu juga telah mencuba nasib utk menjadi chef dalam program realiti Masterchef Malaysia yg telah dua musim berlalu di saluran Astro Ria. Tapi nasib belum menyebelahi Mah@mahu utk menjadi peserta dan tidak akan putus asa untuk mencuba bagi musim yg ketiga akan dtg ni.


 

Mah@mahu telah guna semua saluran untuk mengembara dalam dunia masakan ini. Daripada menggunakan internet dalam laptop mencari tempat2 menarik sehingga kepada menggunakan GPS dan juga Google Maps untuk menunjuk arah tempat2 makanan yg hebat2 ni. Bukan senangkan nak jadi seorang yg pakar dan hebat dalam dunia masakan. Paling penting Mah@mahu menggunakan laptop, camera dan hanphone dalam mengupdate setiap entry dalam blog tempat makanan yg hebat2. Anda juga boleh guna smartphone dan laptop anda untuk mendapat semua info tempat masakan dan menu2 terbaru khas hanya daripada Astro On-The-Go.


 


Sebut jer Asto On-The-Go ni memang best and byk faedah nya. Knp? Memang senang dan mudah yg lah and hanya boleh layarai program yg ada di Astro terus kedlm telephone pintar anda dan juga terus ke laptop peribadi anda. Ye lah mcm Mah@mahu ni mengembara mencari tempat makan yg best2 dan masakan yg enak2 maka dengan ada Astro On-The-Go ini dapat Mah@mahu mencari tempat makan hebat dalam program masakan yg ada di Astro. Mcm Mah@Mahu sebut kat atas tadi byk lagi program makanan dan juga program menjelajah mencari tempat makan yg hebat2 ada di Astro On-The-Go. Selain program realiti yg boleh mengajar anda memasak seperti TLC’s Cooking Challenge dan juga Masterchef Selebriti Malaysia.

 
 So jgn sekat explorasi anda dalam dunia yg anda minati lahirkan dengan menggunakan Astro On-The-Go kerana ia dapat membantu anda dalam mana jua keadaan dan situasi untuk terus menjadi pengembara yg hebat tanpa henti. Terima kasih kepada Astro On-The-Go memudahkan kehidupan hanya di hujung jari anda.