Nestle,

My Nestle Incredible Story

Isnin, April 23, 2012 Mahamahu 0 Comments

Mencari kisah hidup yg paling bermakna dalam hidup kita adalah antara kenangan paling indah buat kita. Itulah yg cuba di terangkan oleh Nestle 100 Year kempen dimana mencari kenangan terindah hidup anda bersama product Nestle sepanjang 100 tahun jenama ini berada di Malaysia. Mah@mahu juga menjadi antara pengguna product yg cukup hebat di pasaran sekrang ini. Bukan satu malah hampir semua product dari jenama Nestle ini menjadi antara keperluan hidup Mah@mahu bak kata org kalau tak ada kat rumah tu tak lengkap dapur Mah@mahu. Hebatkan penangan product Nestle ini kepada semua pengguna di Malaysia sebab itulah ia bertahan selama 100 tahun dan menjadi product No 1 paling di gemari pengguna di Malaysia.

Byk kenangan Mah@mahu dengan product Nestle ini sebab dari kecil lagi Mah@mahu menggunakan product ini dan di besarkan dengan barang2 daripada Nestle. Seperti Milo adalah minuman paling Mah@mahu suka sekali tidak kira dimana Mah@mahu pergi. Kalau pergi makan kat fastfood ker Mah@mahu pastikan ada minuman Milo bersama baru rasa lengkap keperluan makanan seimbang Mah@mahu. Kalau masa kecil dulu Mah@mahu suka minum air Milo sehingga Mah@mahu minta emak untuk mengisi minuman Milo dalam botol susu untuk di minum setiap hari. Bak kata org dah jadi minuman kegemaran Mah@mahu sejak dari kecil. Ni adalah penyertaan Mah@mahu dalam contest Nestle 100 Year Incredible Story.


Mah@mahu juga meminati product Maggi daripada Nestle. Semasa masih menuntut dulu Maggi lah menjadi teman kepada keperluan harian kerana cepat, mudah dan murah. Maggi juga menjadi pengerat hubungan Mah@mahu dengan keluarga kerana semua ahli keluarga Mah@mahu meminati makanan Maggi juga. Mana taknya kadang2 sarapan pagi pun kami makan Maggi bersama kerana ada pengerat hubungan kami sekeluarga. Ayah Mah@mahu adalah peminat utama Maggi kadang2 kalau beliau bosan makan nasi mesti mak akan masak Maggi untuk ayah. Ni penyertaan Mah@mahu untuk product Maggi bersama keluarga tersayang.


Memang bestlh kenangan Mah@mahu dengan product Nestle ini. Kat rumah ni byk sgt barangan daripada Nestle daripada keperluan makanan harian kepada makanan tembahan dan juga makanan kesihatan semua product daripada Nestle. Kalau tak percaya leh dtg sendiri semua bahan makanan daripada Nestle. 100 tahun Nestle bersama Mah@mahu sungguh bermakna anda ada ker? Kalau ada anda boleh layari http://www.nestle.com.my/Nestle100Years/Intro.aspx dan boleh hantar penyertaan anda kat sini. 


Anda juga boleh lihat kenangan 100 tahun Nestle di Malaysia dengan menghadiri sendiri pameran di Muzium Negara yg tengah berlangsung sekrang ini. Segala jenis barangan dan juga transformasi product Nestle anda boleh lihat dalam pameran tersebut. Pasti akan mengkagumkan kita dalam pameran itu. Detail pameran adalah seperti di bawah.








0 Pandangan: