Anugerah,

ParkCity Medical Center Memperoleh Akreditasi JCI Standard Emas Pertama & Frost and Sullivan 2020 Best Practices Award

Rabu, Februari 10, 2021 Mahamahu 0 Comments

Pengiktirafan global dalam akreditasi penjagaan kesihatan Joint Commission International (JCI) baru-baru ini mengiktiraf ParkCity Medical Center (PMC) untuk organisasi yang dikendalikan dengan baik dan kualiti penjagaan serta standard keselamatan pesakit yang terpuji. Akreditasi dan pensijilan JCI diakui sebagai pemimpin global untuk kualiti penjagaan kesihatan dan keselamatan pesakit. PMC kini bergabung dengan kumpulan elit 977 kemudahan penjagaan kesihatan di seluruh dunia yang telah mencapai JCI Accredited Standard dan Gold Seal of Approval.



Proses akreditasi PMC tahun ini, sebuah hospital di bawah Ramsay Sime Darby Health Care (RSDH), dijalankan untuk pertama kalinya di Malaysia oleh badan tersebut kerana adanya wabak berterusan oleh sepasukan pakar kesihatan antarabangsa.

Ketua Pegawai Eksekutif PMC, Cik Ch'ng Lin Ling, mengatakan, "Akreditasi JCI yang sangat didambakan adalah hasil dari menjalani penilaian prestasi yang tepat dan memenuhi serangkaian kelayakan yang kuat di seluruh hospital yang menunjukkan peningkatan mutu dan keselamatan yang berterusan proses hospital dan penyampaian rawatan pesakit. Penilaian tersebut merangkumi pemeriksaan menyeluruh terhadap kemudahan kami, tinjauan terhadap amalan dan prosedur, dan bukti kepatuhan dan peningkatan yang berterusan."

Sebagai tambahan kepada akreditasi JCI yang terkenal, PMC juga merangkul Anugerah Amalan Terbaik Frost dan Sullivan2020 Malaysia Emerging Hospital of the Year’. Anugerah ini merupakan ukuran perkhidmatan penjagaan kesihatan luar biasa PMC dengan penyelesaian klinikal yang inovatif dan berkesan, rawatan yang penuh kasih sayang dan selamat kepada pesakit kami dan ulasan pelanggan yang baik dan profesional perubatan terkemuka.

Beliau menambah lagi, "Mencapai akreditasi JCI serta penghargaan Praktik Terbaik Frost dan Sullivan pada tahun yang belum pernah terjadi sebelumnya ini adalah refleksi atas komitmen dan dedikasi doktor dan pekerja PMC kami. Sebagai hospital masyarakat yang memfokuskan pada perawatan pesakit yang berkualiti tinggi, penuh kasih sayang dan selamat, kemenangan ini akan menjadikan PMC terus maju dan terus menargetkan lebih tinggi sebagai penyedia perkhidmatan kesihatan bertaraf dunia.

Dengan akreditasi PMC, keenam-enam hospital RSDH termasuk Pusat Perubatan Ara Damansara dan Pusat Perubatan Subang Jaya di Malaysia serta tiga kemudahan di Indonesia kini adalah Hospital Terakreditasi JCI.

JCI adalah bahagian di bawah akreditasi yang paling dipercayai di dunia, The Joint Commission. Ditubuhkan pada tahun 1997, JCI mewakili konsensus di seluruh dunia mengenai penjagaan pesakit yang berkualiti yang mencerminkan amalan penjagaan kesihatan yang maju dan trend penyampaian yang membolehkan organisasi berprestasi tinggi, dan tetap berdedikasi untuk meningkatkan hasil pesakit. JCI juga merupakan sebahagian dari International Society of Quality in Health Care (ISQua) yang merupakan rangkaian nirlaba yang merangkumi lebih 70 negara dengan tujuan utamanya untuk mempromosikan peningkatan kualiti dalam penjagaan kesihatan. Sebagai ahli ISQua, akreditasi JCI mematuhi piawaian antarabangsa yang berpusatkan pesakit dan fokus pada pengurusan penjagaan kesihatan yang ketat.






0 Pandangan: