Hero Float,

Penghormatan Hero Float Istimewa Untuk Petugas NKF Untuk Kempen Mengumpulkan Dana PPE

Khamis, Julai 09, 2020 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan sekalian. INOVATOR Carpe Ri Sdn Bhd bekerjasama dengan Yayasan Buah Pinggang Kebangsaan  (NKF) dalam kempen membantu menyediakan Peralatan Perlindungan Peribadi (PPE) untuk petugas barisan depan NKF.

Pengasas Bersama Carpe Ri, Danieul Mudali berkata, mereka mengambil kesempatan ini untuk menggunakan proses paten mereka dalam pemerosesan "untuk mewujudkan penghormatan paling hebat untuk petugas  barisan depan".

Hero Float sedia dinikmati di Sunway Pyramid dari 6 Julai 2020. Pengunjung boleh menikmati float ini sehingga 12 Julai dan pada masa yang sama berpeluang menghormati pahlawan mereka. Hero Float bukan untuk dijual dan orang ramai boleh menderma dengan hati terbuka.

Selain sedap dan menarik, Hero Float halal ini mesra alam dan mengandungi serat larut dan pra-biotik yang sihat.
(dari kiri ke kanan) Pengasas Bersama Carpe Ri Joon Tan, Pakar Strategi Korporat Pecca Group Kelly Teoh, Ketua Pegawai Eksekutif NKF Chua Hong Wee, Pengasas Bersama Carpe Ri Danieul Mudali dan selebriti tempatan Vince Chong pada pelancaran Hero Float sebagai penghormatan istimewa untuk petugas NKF

"Kami mendapat inspirasi untuk Hero Float dari semangat, dedikasi dan sikap tanpa pamrih yang ditunjukkan oleh petugas barisan depan," kata Danieul. "Inovasi kami membawa warna dengan cemerlang. Gabungkannya dengan bahan-bahan yang sesuai dan ia dapat menyampaikan latar belakang positif tentang peranan petugas barisan depan.”

Kempen Hero Float yang  merangkumi kempen media sosial selama tiga bulan serta acara selama seminggu di Sunway Pyramid telah menyentuh hati dan minda orangramai.

Penaja kempen adalah Kumpulan Pecca, Carpe Ri Sdn Bhd, pemasar digital Social Grooves, pereka laman web Brand You Sdn Bhd, perunding perhubungan awam iPR dan pembekal bahan ais krim French Marque Sdn Bhd. Sunway Pyramid adalah penaja lokasi acara.

Pengerusi NKF, Dato’ Dr Zaki Morad Mohd Zaher berkata NGO itu bersyukur kerana terpilih untuk menjadi sebahagian daripada kempen ini.

“Ini akan membantu memberi kesedaran dan meningkatkan asas sukarelawan NKF selain mengumpulkan dana. Sebarang sumbangan bekalan perubatan untuk petugas barisan depan kami sungguh tepat pada masa ini,” tambahnya.

Ketua Pegawai Eksekutif Social Grooves, Christopher Tock sungguh gembira dapat memberikan sumbangan dalam kempen ini kerana menghormati petugas barisan depan sambil mengumpulkan dana untuk NKF.

"Sejak keadaan normal yang baru, kami telah melihat lonjakan pertambahan waktu yang dihabiskan di media sosial dan berpendapat bahawa kempen ini cara yang berkesan untuk mengumpulkan rakyat Malaysia demi menghormati dan mengucapkan terima kasih kepada petugas barisan depan," kata Christopher.

Selebriti popular Vince Chong turut memberi sokongan semasa majlis pelancaran Hero Float berkata: “Petugas barisan depan pandemik ini sebenarnya penjaga kesihatan kerana NKF telah menyediakan keperluan kesihatan penting, termasuk untuk pesakit dialisis di pusatnya serta pelbagai perkhidmatan lain semasa semua peringkat Perintah Kawalan Pergerakan.

“Mereka telah mencapai lebih daripada kemampuan profesional dan peribadi mereka. Kami menyeru seluruh rakyat Malaysia untuk terus maju dan menyokong kempen ini demi memberi penghargaan anda kepada mereka,” katanya.

Pengasas Bersama Carpe Ri, Joon Tan juga mengetuai Projek Nasi Goreng 100 yang mengumpulkan sukarelawan untuk memberi bantuan makanan kepada mereka yang serba kekurangan semasa PKP.

“Ini adalah projek yang sedang digiatkan dan kami berharap kempen ini dapat memberi kesedaran dan menarik lebih ramai sukarelawan untuk menceburi diri,” kata Joon.

Bersempena dengan pelancaran kempen Hero Float, Pecca menyumbang peralatan perubatan PPE bernilai RM20,000 kepada NKF.









0 Pandangan: