Buka Puasa,

Hotel MAYA Kuala Lumpur Membawa Juadah Tradisional Terus Ke Rumah Di Bulan Ramadan Ini

Isnin, Mei 18, 2020 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan-rakan sekalian. Dalam Perintah Kawalan Pergerakan Bersayarat (PKPB) yang belum pernah terjadi sebelumnya di negara kita, Hotel Maya Kuala Lumpur bersama dengan semua kakitangan dapur mereka membawa sedikit keselesaan ke rumah anda yang merindui masakan tradisional Melayu.

Setiap tahun, hotel ini sentiasa menyumbang kepada projek CSR (tanggungjawab sosial korporat) tetapi tahun ini, dengan alasan yang jelas, mereka menggunakan sumber untuk membantu sebanyak mungkin dalam situasi rakyat menghadapi pendamik ini. Dengan usaha daya mereka telah menyumbang makanan untuk barisan hadapan perubatan di Hospital Kuala Lumpur, sebagai sokongan moral kepada frontliner. Mereka juga telah bergabung dengan MODA Malaysia (Persatuan Pereka Rasmi Malaysia) untuk menyediakan tenaga kerja jahitan untuk menjahit PPE (peralatan pelindung diri) bagi kegunaan frontliner juga. 
Chef Hasbullah Hotel Maya KL

Kali ini Chef Hasbullah yang terkenal dengan masakan Melayu, telah membuat menu khas yang memaparkan beberapa kegemaran peribadinya seperti Nasi Tomato bersama Ayam Masak Merah; Nasi Kerabu; Soto Ayam dan banyak lagi. Korang boleh memilih dari pilihan makanan yang ditetapkan, lengkap dengan tarikh. 
Nasi Kerabu Dan Ayam Goreng Rempah 

Salmon Teriyaki

Salad 

Homemade Waffle

Bukan itu sahaja, korang juga boleh memilih menu a la carte mereka yang menampilkan makanan kegemaran tempatan, masakan Barat dan Jepun. Menu kepakaran Chef ini juga merangkumi Salmon Teriyaki dan Mie Ying & Yong Kanton. Bagi mereka yang mengutakan keseimbangan makanan terdapat pilihan salad sihat, bebas gluten dan makana vegan. Pencuci mulut pula, nikmati wafel buatan sendiri, Homemade Waffle, Chinese Pancake with Lotus Paste atau Bubur Pulut Hitam.


Menu Buka Puasa yang sedap ini korang boleh nikmati dengan penghantaran bermula dari 5 hingga 23 Mei 2020 dan menu a la carte akan disediakan mulai 5 Mei 2020 dan seterusnya. Pesanan boleh dibuat melalui Storehub atau hotelmayakl.beepit.com. Lebih-lebih lagi, pengunjung akan menikmati pulangan tunai 10% untuk pesanan mereka yang seterusnya. Penghantaran percuma disediakan dengan perbelanjaan minimum RM60 dalam radius 5KM dan perbelanjaan minimum RM80 dalam radius 10KM dari hotel. Semua harga tidak termasuk cukai SST.







0 Pandangan: