Barang Kemas,

Rantaian Kasih 2020 Habib Mengembalikan Tradisi Di Hari Raya

Isnin, April 27, 2020 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan-rakan sekalian. Wanita sinonim dengan minat mereka untuk menggayakan dan memperagakan pakaian baru terutama pada hari lebaran. Pada hari istimewa ini, wanita akan memakai pakaian tradisional mereka yang cantik dan mengenakan alat solek untuk memberi penampilan yang segar. Namun, tidak ketinggalan, aksesori juga memainkan peranan penting untuk melengkapkan penampilannya seorang wanita. Oleh itu, tahun ini Habib hadir dengan koleksi baru yang indah untuk menyempurnakan wanita ketika lebaran.

Tahun ini, Habib memilih 'Tradisi' sebagai tema untuk merayakan kempen Rantaian Kasih dalam menyambut Syawal. Bagi tukang emas yang terkenal ini, tradisi melambangkan asal usul dan kepercayaan bukan hanya kepada komuniti tertentu tetapi juga untuk keluarga atau individu. Tradisi semasa lebaran mungkin berbeza antara satu keluarga dengan keluarga yang lain. Namun, mereka percaya tradisi yang diturunkan dari satu generasi ke generasi yang lain adalah tradisi yang menyatukan rakyat Malaysia dari pelbagai bangsa dan agama.

Pada tahun ini, Rozita Che Wan, Zain Saidin, Aaisyah Dhia Rana, Ramona Zamzam dan Hannah Delisha adalah Duta Habib Raya. Selebriti-selebriti ini dipilih bukan sahaja kerana mereka adalah pencinta barang kemas tetapi mereka adalah antara pelanggan setia dan yang paling penting mereka semua berkongsi Tradisi Raya indah yang menjadi tema kempen Habib Raya tahun ini.

Setiap tahun, pelanggan menantikan pelbagai koleksi Raya baru untuk digayakan semua orang. Istimewa pada tahun ini, mereka mengeluarkan pelbagai koleksi untuk semua peringkat umur dari kanak-kanak, wanita dan juga kepada laki-laki. Koleksi Oro Italia 916 yang dibuat khas dari Itali menggunakan teknologi pemotongan ais dan pematerian laser dilengkapi dengan reka bentuk yang berbeza. Reka bentuk ini menggabungkan variasi warna emas seperti emas kuning, emas putih, emas mawar dan emas hitam.



Selain itu, Aura Collection dilengkapi dengan rekaan yang sesuai dengan wanita yang memakai tudung atau mereka yang suka rantai panjang. Koleksi Lelaki juga boleh didapati iaitu set butang baju melayu dan cincin bertatahkan berlian dan batu permata adalah aksesori yang pasti kena pada hari istimewa.

Sepanjang Kempen Rantaian Kasih, mereka turut menganjurkan beberapa peraduan menarik, misalnya "Share Your Raya Tradition" dengan menggunakan #HabibRayaTradisi dan berpeluang memenangi barang perhiasan Habib bernilai RM 10,000! Selain itu, Mereka telah menerima banyak penyertaan dari pelanggan setia mereka melalui peraduan mingguan di media sosial. Di mana dua pemenang akan dipilih untuk setiap peraduan. Apa erti Hari Raya tanpa duit raya?

Sekiranya arahan PKP ditarik balik satu hari nanti, mereka mengalu-alukan semua pelanggan untuk datang ke kedai pameran mereka. Bagi memastikan keselamatan pelanggan mereka mengikut Standard Operation Procedure (SOP), mereka mengutamakan penjarakan sosial, menyediakan topeng muka kepada pelanggan, pemeriksaan suhu di pintu masuk dan pembersih tangan di luar premis. Mereka akan memastikan bahawa setiap barang kemas dibersihkan selepas disentuk oleh pelanggan. Selain itu, mereka juga menyediakan perkhidmatan seperti penilaian emas, pembersihan barang kemas, perundingan, penyesuaian barang kemas dan beli balik di semua kedai mereka.



Sempena Hari Raya Aiditlfitri tahun ini, marilah kita mengekalkan tradisi dan terus menyebarkan kasih sayang aura posditif kepada semua. Kempen ini telah bermula dari 24 April hingga 22 Jun 2020. Risalah Rantaian Kasih boleh dimuat turun di https://tinyurl.com/ukatucr atau layari pautan sosial media Habib seperti di bawah. 

Keterangan lanjut hubungi di talian 
Tel : 019-2222916 








0 Pandangan: