Gel Mandian,

Walaupun Lelaki Produk Mandian Juga Penting Sedap Guna SAFI Anti-Bacterial Shower

7:00 PG Mahamahu 20 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Maha ini adalah orang yang cerewet dalam pemilihan produk penjagaan diri walaupun nampak jer macam ni tapi kalau produk tu banyak sangat bahan kimia yang tak berasas Maha susah nak terima juga. Maha ini adalah orang yang kuat berpeluh jadi bahan untuk penjagaan kulit terutama mandian adalah sangat penting bagi Maha.

Bukan setakat ia hanya memberi bau wangi dan banyak buih tapi yang penting kena ada penjagaan kulit juga. Sebab itu Maha suka guna mandian dari bahan semulajadi seperti keluaran baru SAFI ini. Maha dah jumpa sekarang SAFI ANTI-BACTERIAL SHOWER iaitu rangkaian gel mandian anti-bakteria dengan kombinasi sensasi menyejukkan dan manfaat buah-buahan semulajadi.  Ia juga melindungi, menyegarkan malah memanjakan kulit tubuh badan Maha. Penting ia adalah unisex dimana lelaki atau wanita boleh guna tak ada masalah. 

Mandian ini memberikan pelindungan antibac harian dan membasmi kuman dari kulit dengan berkesan sehingga 99.99%. Sebab itu Maha suka kerana bila kita berpeluh segala kotoran akan melekat pada kulit dan juga mengeluarkan bahan toksik jadi mandian ini mampu membersih kotoran yang tidak nampak dengan mata kasar. 

Mula-mula pakai hari tu Maha ingat ia ni hanya mandian biasa, tapi bila dah guna ia memberi rasa yang lain pada kulit lepas mandi dan lebih segar. Kalau mandi dengan gel mandian SAFI ini memang masa mandi Maha lebih panjang sebab seronok sangat main buih wakakaka. Rupanya rangkaian gel mandian antibakteria ini adalah bebas sabun, bebas alkohol, bebas paraben, Halal dan mempunyai kadar pH yang seimbang sesuai untuk kulit semua orang. 


Kalau korang tengok kat pasaran sekarang ada dua variasi gel mandian yang dikeluarkan SAFI iaitu RANGKAIAN GEL MANDIAN SAFI ANTI-BACTERIAL SHOWER FROSTY WATERMELON dan RANGKAIAN GEL MANDIAN SAFI ANTI-BACTERIAL SHOWER FROSTY PINEAPPLE. Kedua-dua mandian ini sama dari segi kebaikan seperti mana yang Maha cerita tadi.


Cuma yang bezanya adalah yang satu warna merah tu diperkaya dengan manfaat ekstrak Tembikai & Lemon dan satu lagi yang warna kuning pula diperkaya dengan ekstrak Nenas, Raspberry & Kelapa. Tapi kalau korang tanya yang mana satu Maha paling suka adalah yang Watermelon tu sangat wangi dan silap-silap orang ingat ia jus buah.

Awas ia adalah mandian yang digunakan untuk luaran sahaja jadi jangan sekali-kali cuba untuk minum lak yer wakakaka. Walaupun korang nampak bentuk aiskrim kat depan botol ia adalah untuk menunjukkan ia sensasi yang sejuk bila kena pada kulit. Produk mandian ini dah ada kat pasaran sekarang, hari tu Maha beli satu botol 1kg tu RM18.50. Boleh dapat kat banyak tempat pasaraya besar, farmasi atau malas nak keluar beli online jer kat Lazada pun dah ada. Jadi tak ada alasan untuk orang lelaki mandi tidak bersih dan jangan malas guna gel mandian ok nak cepat jer. Selamat mencuba semua.

Info lanjut tentang produk ini boleh layari :-
Laman web : www.safi.com.my 









20 ulasan:

  1. Ok...boleh cari nanti untuk suami

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehehe dua2 boleh guna suami boleh isteri pun boleh lagi bagus...

      Padam
  2. SAbun mandi or shampoo bau buah ni memang Fadzi suka. Bukan Fadzi je suka. Budak budak pun mesti suka. Senang sikit nak ajak aneeq mandi. Kalau tak memacam alasan dia

    BalasPadam
  3. I yet to try this product but after reading your review, can't wait to try it out. Will get it from Lazada soon.

    BalasPadam
  4. It look like delicious flavoured drink. Never expect Safi come out with their own shower gel. I thought they only have skincare range .

    BalasPadam
  5. Dia punya bekas tu nampak menyelerakan betul. Dengan flavor buah lagi. Mesti wangi sedap kan. Tak bukak depan hidung pun macam dah boleh hidu dari jauh. Punya kuat imaginasi. Haha

    BalasPadam
  6. Wah safi banyak betul keluarkan produk baru selain skincare. Bagus juga banyak pilihan kan. Nak Cuba juga gel mandian safi ni. Nak cari kat guardian lah

    BalasPadam
  7. Rasa sejuk macam makan eskrem ke wak Safi ni? Ok la unisex boleh pakai. Satu hal pulak nak buat versi laki n pompuan kannnn. Nampak dua2 macm best. Nanti kita beli lah.

    BalasPadam
  8. Wah mandian SAFI ada yang latest eh Maha? Nak kena cari ni. Nampak macam nak makannnn jerrr. Haish...bau mesti wangi sangat kan. Tak sabar nak cuba.

    BalasPadam
  9. Botol dia cantikkk, tp gambar tu mengundang anak mintak aiskrim selalu, hehehehehe.. Nnt nak cuba jugak la :)

    BalasPadam
  10. Kak mmg suka mandian produk Safi ni mmg Wangi dan menyegarkan bdn sesuai utk sekeluarga

    BalasPadam
  11. Suka produk safi, memng diyakini dna semuanya best..Bau mesti wnagi ni..eh nak cari la..macam menarik..ramai kata watermelon best..hehee

    BalasPadam
  12. Amboi safi dh pandai keluarkan shower perisa buah buahan2. Mesti wangi kan. Pengaruh betul tengok ni taw sbb rasa nk pg beli. hahaha

    BalasPadam
  13. Safi punya product bau memang sedap and best. Cantiknya gambar first tu! Kat mana. Cantik mcm Safi🤩

    BalasPadam
  14. I like everything with nice smell! I can buy this for my whole house to use, Safi packaging is pretty and have a really nice sweet smell too~

    BalasPadam
  15. feveret kita ni wakkkk terutama yang nenas tu,,rasa nak makan jer...memang akan repeat beli lagii and sangat rekomen pada semua...anti bacteria dan wangi sangattt

    BalasPadam
  16. Harum tak, harum tak ! haha ^^ btw, lelaki dan perempuan harus sama-sama wangi. hehe

    BalasPadam
  17. Wow tengok packaging dia pun dah rasa wangi. boleh pakai mandi lagi .ni hehe Lebih-lebih lagi tengok Maha mandi...

    BalasPadam
  18. Sukanya nampak mahamahu enjoy mandian ni! Nak cuba jugak!

    BalasPadam
  19. Hahhaha betul tu...nasib you ada bagi reminder that it is only for external usage. Many might get confuse with the ice cream at the front...although many might already figured out that it means cooling effect. Really wanna experience that cooling effect.

    BalasPadam