Buffet Ramadhan,

Bawa Keluarga Nikmati Juadah Warisan Berbuka Puasa Di Pacific Ragency Hotel

Rabu, Mei 16, 2018 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Menuju bulan puasa tahun ini, harga bufet yang ditawarkan oleh banyak restoran di dalam dan di sekitar pusat bandar hampir sama. Jadi mengapa tidak mencuba sesuatu yang sedikit berbeza dari yang lain dengan berbuka di Restoran Soi 23 Pacific Regency Hotel Suites.


Terletak di atas bukit yang bertentangan dengan Menara KL yang terkenal, Soi 23 Restaurant adalah permata tersembunyi di tingkat 23 yang terdapat di Pacific Regency Hotel Suites, Kuala Lumpur. Menghidangkan makanan asli Melayu yang diilhamkan oleh dari resipi kampung halaman chef mereka, Restoran Soi 23 mempunyai lebih daripada 2 tahun yang lalu meraikan sambutan hangat di kalangan pengkritiknya untuk bufet iftar.



Pada tahun ini, Soi 23 Restaurant menawarkan buffet dengan tema 'Juadah Warisan' bermula dari dari 19 Mei 2018 hingga 13 Jun 2018. Mempunyai lebih daripada 100 pilihan menu makanan yang menarik dan unik. Sebagai peraturan, sentiasa baik untuk memulakan dengan sesuatu yang manis untuk memupuk selera makan anda. 



Mulailah dengan beberapa kurma yang berair dan menghilangkan kerongkong anda dengan Sirap Selasih yang menyegarkan. Seterusnya, menyelami pilihan makanan pembuka seperti Jemput Jemput Bonzer Dato 'Keramat dan Pas dan Pasembor Padang Kota.



Sebaik sahaja anda sedang dalam perjalanan, bersiaplah untuk hidangan panas dan lazat seperti Ayam Pencen Salai Masak Lemak Cili Api, Rendang Tok Wan, Daging Bakar Masak Lemak Pucuk Ubi, Ikan Goreng Pedas Bumbu Acar dan Gulai Kawah semasa dihidangkan dengan nasi putih kukus disertai dengan pelbagai 'ulam-ulaman' dan pelbagai sambal pedas yang akan membuat hidangan anda sempurna!



Pastikan anda tidak terlepas stesen aksi kami yang menawarkan pilihan Ikan Bakar dan Kambing Golek Bakar dengan Briyani Pak Arab. Tambahan lain seperti Satay Kajang, Ayam Percik dan Bubur Lambuk juga disediakan untuk mereka yang mencari tambang yang lebih tradisional.


Rebutlah peluang ini untuk sesuatu yang berbeza di atas tawaran makanan hebat sambil menikmati hidangan di Soi 23 Restaurant yang dilengkapi dekorasi perabot bergaya yang menawarkan pemandangan yang luas dari latar langit bandar Kuala Lumpur. Selamat berbuka semua.

Harga :
RM98.00++ untuk dewasa
RM49.00++ untuk kanak-kanak dan warga emas

Tempahan dan pertanyaan sila hubungi 
Tel : +603 2332 7788 atau 
E-mel : fnbadmin@pacific-regency.com






0 Pandangan: