Budaya,

Makan, Berhibur Dan Berseni Rasai Pengalaman Terbaru di WOW KL Jalan Ampang

Sabtu, November 25, 2017 Mahamahu 7 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Korang tahu tak wujudnya WOW KL yang baru di tengah Kuala Lumpur. Dahulunya tempat ni dikenali sebagai Saloma Bistro dan kini management baru dengan wajah baru dan konsep baru lebih segar dan lebih menghiburkan.


Kalau korang selalu datang area MATIC Jalan Ampang ini selalu untuk lihat persembahan kebudayaan dan juga aktiviti pelancongan tapi kini telah berubah 360darjah. WOW KL menjadi satu lagi daya tarikan di kawasan ini daripada siang sampai ke malam. 

Kali ini mengetengahkan konsep yang lain iaitu Arts Restaurant dimana makan dalam dewan berkonsepkan buffet boleh makan dengan pelbagai hidangan hebat dan lazat. Pastinya mengekalkan hidangan tradisional Malaysia yang cukup popular. Ada susunan gerai di bahagian tepi dengan makanan seperti Roti Canai, Cakoi, Teh Tarik, Satay, Mee Kari dan macam-macam lagi.



 


Kemudian ada pula gerai menyediakan hidangan timur tengah untuk pelbagai pilihan bukan sahaja bagi orang tempatan tapi juga pelancong yang datang makan kat sini. Gerai ni Maha suka makan iaitu Saffron Rice, Lamb Persian, Chicken Makhani, Stew Egg Plant Tomato Jus dan paling best ada Shawarma Daging mereka memang sedap.




Lagi ada bahagian makanan barat untuk yang nak diet makanan sayur serta pasta. Kat sini mestinya ada Aglio-olio, Roasted Chicken Black Pepper Sauce, Grilled Fillet of Fish Lemon Sauce, Sauté Mix Vegetables, Butter and Garlic. Ni akan membuatkan ramai pelancong nak datang makan kat sini best.




Orang kita mesti suka kalau Maha cakap buffet mereka ni ada Kambing Panggan memang akan ramai bebaris kat sini. Tengok sendirilah kambing yang disediakan bersama kuah lada hitam menarik sangat. Cepat habis ok jadi memang kena serbu dulu kat sini ok.



Last mesti menjadi tumpuan ramai adalah bahagian pencuci mulut. Ada lebih daripada 20 jenis dessert tempatan dan juga antarabangsa yang dihasilkan untuk semua tetamu yang makan lunch dan dinner kat sini. Kalau kanak-kanak paling suka mestilah ada aiskrim dan juga bahagian ABC Maha pun suka hehehehe.



Konsep yang lain ada kat WOW KL ni juga iaitu Sports Bistro dimana ini kat bahagian luar bila mula-mula nak masuk ker sini akan jumpa bistro ini. Lebih santai dan relah untuk mengikmati pemandangan luar sekitar KL. Boleh minum teh dan pelbagai lagi lebih kepada konsep cafe juga lah kalau tak nak makan berat-berat kat dalam.



Tapi sebenarnya yang lain daripada lain kat sini adalah setiap malam mereka adakan persembahan kebudaayan. Disitulah pelanggan dihiburkan dengan tarian tradisional yang popular di Malaysia dengan pelbagai kaum. Kalau Melayu popular dengan Trian Zapin, masyarakat Cina popular dengan Tarian Kipas dan India popular dengan Tarian Merak.






Lepas tu ada simulasi acara majlis perkahwinan tradisional Melayu dengan ada pasangan pengantin bersanding di pelamin yang disediakan di atas pentas. Lepas tu tetamu juga boleh merasai keseronokan persembahan tersebut dan juga menari bersama penari. Jadi meriah sangat suasana kat sana.


Sebab tu Maha cakap tempat ni memang sangat lain dan memberi nafas baru. Harga jangan risau sangat berbaloi dengan makanan yang disediakan seperti di bawah ni :-

Harga sekarang
RM 110 nett per pax (dewasa)
RM 70 nett per pax (kanak-kanak 6 - 12 tahun) 

Harga bermula 1 April 2018
RM 130 nett per pax (dewasa) - NON MALAYSIAN
RM 95 nett per pax (kanak-kanak 6 - 12 tahun) - NON MALAYSIAN
RM 115 nett per pax (dewasa) – MALAYSIAN
RM 80 nett per pax (kanak-kanak 6 - 12 tahun) – MALAYSIAN

Jadi tunggu apa lagi korang nak meraisai kelainan di WOW KL ni boleh datang sini ia dibuka setiap hari dari pukul 12.00 tengah hari sampai 12.00 malam. Paling penting masih mengekalkan kebudayan Malaysia yang kita nak tunjukan kepada pelancong asing. Maha sukalah suasana baru kat sini rasa nak datang lagi. Selamat menjamu selera semua.

Maklumat lanjut sila layari :-
Laman web : www.Wowkl.my
Twitter : https://twitter.com/Wowkl
Tel : 03-2161 0122
Email : book@wowkl.my

Ranking Mahamahu :-
Kebersihan : 4/5
Kesedapan : 3.5/5
Harga : 3.5/5





7 ulasan:

  1. one of the wonderdul place to dine and witness the cultural show

    racheal_foodilifecious

    BalasPadam
  2. All food presentation looks neat and mouth watering. Yums!!

    xx
    Puiyeesss

    BalasPadam
  3. Lots of local food. Great place for cultural performance too.

    BalasPadam
  4. the food looks great.. hope that the taste is consistant and that tourists will also have a great time....

    BalasPadam
  5. Woah.Another place to discover in KL? Looks so fun and lotsa good food!

    BalasPadam