Buku,

Majlis Rumah Terbuka Dan Pelancaran Buku GAYA UNTUK BERJAYA Dari CuteCarry

Rabu, Julai 26, 2017 Mahamahu 22 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Hari-hari akhir Syawal makin meriah pula orang buat rumah terbuka. Pada 23 Julai 2017 baru-baru ni Maha dapat jemputan untuk majlis Rumah Terbuka dan Pelancaran Buku Gaya Untuk Berjaya. Agak menarik program hari tu sebab dapat makan dan juga dapat buku hehehe.

Hafiz Mustapha Pengasas CuteCarry Sdn Bhd dan Penulis Buku Gaya Untuk Berjaya

Majlis ini adalah anjuran CuteCarry Sdn Bhd sebuah firma pakar perunding imej yang diasaskan oleh Hafiz Mustapha yang juga merupakan penulis buku Gaya Untuk Berjaya. CuteCarry telah ditubuhkan 9 tahun dahulu dengan misi menyediakan latihan bermutu praktikal dan perubahan dalam bidang-bidang pembangunan diri, keusahawanan, imej, tingkah laku komunikasi dan etiket sosial.


Pada hari tu ramai juga tetamu yang diundang untuk bersama memeriahkan majlis rumah terbuka dan pelancaran buku pertama beliau. Hari tu buat pertama kali Maha dapat berkenalan dengan Tuan Hafiz Mustapha ini atau lebih manja disapa CuteCarry. Peramah orangnya dan mudah mesra kalau sapa-sapa yang kenal beliau.





Hari tu juga tengok banyak makanan yang disediakan meriah dengan makanan. Majlis simple yang diadakan di pekarangan pejabat urusan CuteCarry Sdn Bhd yang terletak di Sri Kembangan. Turut hadir pada majlis tu media, keluarga dan kenalan terdekat beliau yang selama ni menjadi tulang belakang kepada kejayaan beliau dalam bidang yang diminati ini.





Begitu juga dengan minat beliau untuk menulis buku Gaya Untuk Berjaya. Katanya ini buku pertama di Malaysia yang menggabungkan 4 elemen imej iaitu penampilan, kelakuan/protokol dan etika, komunikasi dan pembangunan diri. Serba sedikit Maha cerita pasal buku ini yang sempat Maha baca.



Dalam buku ini ada 9 bab yang menerangkan lebih teperinci tentang semua perkara utama yang dititik beratkan dalam menjaga penampilan dan keyakinan diri. Bab yang Maha paling suka adalah berkaitan dengan bentuk badan. Pemilihan pakaian yang salah menyebabkan kita akan nampak lebih teruk. Jadi kena kenali bentuk badan dan pilihan baju dengan tips yang diberikan mudah untuk kita ikuti.


Kalau korang nak tahu lebih detail lagi boleh lah dapatkan buku ini sekarang dah ada start jual kat pasaran dengan harga RM50.00 sahaja senaskah. Sapa yang perlu baca buku ini iaitu mereka yang nak berjaya dengan bergaya. Juga mereka yang merasakan diri zero dalam bergaya dan tiada keyakinan diri dengan penampilan.



Golongan suri rumah, pelajar, usahawan, penjawat awam, penuntut universiti dan semua yang mahu lebih bergaya. Bagi Maha buku ini mudah untuk difahami kerana dalamnya menggunakan gaya bahasa yang kita mudah faham dan juga ada gambar yang memberi penerangan lebih jelas kepada kita. Korang nak tahu kena dapatkan buku ini Maha cite panjang pun tak gunakan. Selamat membaca semua.

Mana nak dapatkan buku ni boleh layari laman web seperti di bawah :- 
Laman Web :  http://buku.cutecarry.com
                         http://www.cutecarry.com 





22 ulasan:

  1. menarik betul tajuk buku tu..
    mesti orang ramai teruja nak beli 1..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gaya Untuk Berjaya best kan hehehe..

      Padam
  2. Buku tu "Bergaya Untuk Berjaya" tetapi bro Maha tulis Bergaya Untuk Bergaya.

    Meriah open house dan banyak makanannya, sedap-sedap belaka.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Typo keliru tapi dah betul kan hehehe... Terima kasih..

      Padam
  3. great pics and nice event, wow love the food too. Long time no eat satay

    BalasPadam
  4. Wah, cantik-cantik gambarnya. Terliur tengok hidangan hari raya tu. Buku yang dilancarkan sangat menarik. Sangatla bagus untuk orang yang selalu was-was untuk bergaya ni. Bolehlah nanti nak survey buku tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buku ni bagus juga saya pun banyak boleh belajar dan start boleh jadi amalan untuk gaya lebih trampil.

      Padam
  5. dia ni memang peramah. siap approve friend request kat fb

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kan dia ni bagi ucapan pun seronok mendengarnya..

      Padam
  6. Gaya untuk Berjaya..macam menarik je kan buku tu? Tapi yg lebih menarik bila tgok hidangan makanan tu..huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wakakakaka nanti saya tulis Gaya Untuk Makan lak yer hehehehe...

      Padam
  7. aktiviti yang lain daripada yg lain...sambil makan sambil ada pelancaran...nak pinjam buku! hihihi :D Sally pun baru hbs baca satu buku pasal kewangan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wow ulat buku ni hehehe kita tak habis baca lagi nak pinjam ok jer...

      Padam
  8. Balasan
    1. Kann tajuk dah mengujakan hehehehe..

      Padam
  9. Wahhh... Menarik sangat makanan2 tu. Macam best jer buku ni.

    BalasPadam
  10. Wow.. bestnya dapat kenal orang hebat..nampak best jer buku tu. mcm nak beli.. terutama bab2 pemilihan pakaian mengikut bentuk badan.. maklum ler.. kita ni bukan cutting model. hahahaa..

    BalasPadam
  11. Menarik majlisnya... Dah lama kenal pemilik CuteCarry ini.... Now antara rakan blogger yang berjaya.

    Syabas....!!

    BalasPadam
  12. bestnya ada event camni sambil makan dapat pulak buku. saya pula suka baca buku. hehe

    BalasPadam
  13. Buku tentang penampilan diri ya. Menarik! Sejak berat badan makin bertambah lepas raya ni jadi kurang yakin nak bergaya. Hahaha.

    BalasPadam
  14. buku ni memang menarik. dah mula baca. rasanya dah habis baca lagi nak baca lagi hehe

    BalasPadam