Asap Steamboat & Grill,

Tempat Makan Makanan Panas Berasap-asap Di ASAP Steamboat & Grill Puchong

Rabu, Mac 15, 2017 Mahamahu 8 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Apa makanan yang orang Malaysia suka makan panas-panas dan berasap-asap. Steamboat dan grill lah sebab lepas sahaja steam dan grill terus makan masuk mulut betul tak. Korang nak tahu ada satu lagi lokasi tempat makan steamboat dan grill yang special dengan konsep jauh berbeza.


Menggunakan konsep restoran dalam kontena yang diubah suai menjadi satu yang lebih santai dan tenang. ASAP Steamboat & Grill itu lah tempat yang Maha nak rekmenkan pada korang kali ni. Tempat ini memang cantik kalau korang datang makan waktu malam. Ia terletak dekat bandar tapi dalam suasana kampung.

 


Restoran ni terbahagi kepada 4 ruang makan iaitu tingkat bawah kontena, skylite, tingkat atas berbumbung dan tingkat atas tanpa bumbung. Boleh muat sehingga 200 orang dalam satu-satu masa sesuai nak buat majlis atau keraian.



Kat sini korang boleh pilih pelbagai pilihan seafood yang banyak macam ketam, sotong, udang, kerang, lala, kupang dan banyak lagi lah. Semuanya segar dan sihat dibawa terus dari pasar untuk membuatkan korang puas bila makan. Disediakan dengan 2 jenis sup yang korang sendiri boleh pilih iaitu Tom Yam dan juga Sup Ayam. Rasa Tom Yam pedas dan berasap bila korang hirup ok.

 


Juga tadi Maha ada sebut grill kan kat restoran ini ada banyak pilihan daging untuk korang grill beramai-ramai. Daging ni semua telah diperap dengan beberapa rempah dan sos yang menjadikan ia lebih enak. Korang boleh cuba daripada daging kambing, daging lembu, daging ayam dan juga ikan.  Maha boleh makan seorang jer habis semua wakakaka. Nak sihat boleh pilih sayur atau salad yang segar juga disediakan bersama dengan pelbagai pilihan mee dan telur seperti telur ayam dan telur puyuh.



Bagi adik-adik atau ibu bapa yang bawa anak kecik banyak juga pilihan bahan steamboat yang comel-comel dan menarik perhatian mereka. Ada seperti sosej, nugget, fish ball bentuk Angry Bird, bentuk bintang, watak kartun dan banyak lagi lah. Maha tak tahu nama nak sebut tapi semua tu comel-comel jer dengan warna yang menarik minat kanak-kanak nak makan.


 


Selain steamboat dan grill mereka juga menyediakan makanan goreng lain seperti Mee Goreng, Nasi Goreng, Soft Shell Crab goreng dan juga Sup Kambing. Paling mendapat perhatian ramai pelanggan yang datang sini mereka cari Soft Shell Crab yang halus boleh kunyah sekali jer tanpa pelu buang kulit memang menarik.

 


Bagi pencuci mulut pula banyak pilihan menarik kat sini ada Sweet Corn, Pau, ABC, Aiskrim dengan pelbagai perasa dan juga Puding. Semua ini sangat memberi rasa sejuk lepas makan panas-panas berasap tadi. So boleh legakan tekak dan juga memberi kesegaran. Lepas tu boleh makan lagi kerana konsep steamboat and grill ni makan sampai kenyang ok.




Korang makan sampai kenyang ni hanya dengan harga RM33.00 untuk dewasa dan RM16.50 untuk kanak-kanak usia 6-12 tahun. Mereka beroperasi setiap hari dari pukul 6.00 petang hingga 12.00 tengah malam. Jadi pada mereka yang berada berdekatan dengan Puchong, Subang Jaya, USJ, Putra Height dan yang sewaktu denganya.


Nak cari lokasi restoran ini boleh waze jer ASAP Steamboat & Grill. Teletak dalam kawasan Kampung Tengah Puchong jadi agak kedalam sikit restoran ini. Apa pun korang boleh dapatkan maklumat lanjut dan juga sebarang promosi kat laman Facebook dan Instagram mereka. Selamat mencuba semua.

Tempahan dan maklumat lanjut layari :
Tel : 013 485 8944 (Shahqah)

Ranking Mahamahu :-
Kebersihan : 4/5
Kesedapan : 3.5/5
Harga : 4/5




8 ulasan:

  1. Balasan
    1. Memang sedap sangat dan harga berpatutan..

      Padam
  2. mcm bestttt je,bleh try la,dekat dah ngan putrajaya,alang2 lalu elite nak balik sg buloh kan hehhehe...ok bodek en somi jap.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Heheheh bodek akak jangan tak bodek hehehe murah jer sini berbaloi tempat cantik. #Menghasut wakakakak

      Padam
  3. tempat tu penuh asap ke? hehe..

    nampak sedap sgt

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe penuh asap dan bau yang sedap2 Isaac hehehe...

      Padam
  4. sedapnya,,, klau ada geng ni sedap ni makan sama2. suami x minat steamboat ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehehe betul tu kalau ngan geng memang makan tak ingat dunia best..

      Padam