Food Review,

Pasangan Pengantin Ini Jadikan Seafood Lambak Atas Meja Menu Makan Beradab Sangat Rare

Jumaat, Mac 03, 2017 Mahamahu 2 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalain. Ni memang best Maha tengok satu gambar yang diupload oleh admin D'Klang Mix Seafood satu pasangan pengantin makan Seafood Lambak Atas Meja atau selalu kita panggil Shell Out. Ni memang rare sangat dan pasangan ni sangat awesome lah berani buat macam tu.


Tapi kat mana yang ada sediakan service shell out untuk pasangan pengantin macam ni? Sebenarnya ini adalah antara banyak service yang ditawarkan oleh D'Klang Mix Seafood yang terletak di Bandar Klang. Maha terkejut bila tengok gambar ni tu jadi terus rasa nak cuba pergi restoran ini.

Kiri : Angah AG, Girlfriendnya, Emaknya dan Adik Maha

Kebetulan pula kawan Facebook maha saudara Angah AG juga kawan kepada pemilik restoran ni dia nak belanja Maha makan kat situ. Terima kasih bro kerana sudi jemput Maha untuk makan kat restoran ni rasa teruja sangat nak pergi.
Terletak kat betul-betul tengah Bandar Klang kalau korang pergi shopping kat Shaw Centerpoint Klang restoran ni terletak betul-betul kat tepi mall tu. Korang leh tengok banner besar seperti bawah ni ada tulis Seafood Lambak Atas Meja tu lah dia restorannya.


Maha pergi hari tu malam sebab restoran ni buka dari pukul 6.30 petang hingga 10.30 malam. Sampai sana jumpa terus dengan kawan Maha tu sebab tak sabar nak makan shell out rasa macam mana. Sini menurut kata kawan Maha tu kita boleh pilih shell out untuk makan 1 orang yang berharga RM30 tapi tu tak ada Ketam. Ketam kena add on lain yang ada dalam tu cuma sotong, udang, udang galah, kepah dan lala.



Yang kawan Maha order ni korang leh tengok ada semua sebab dia dah masuk ketam dalam tu dan juga ada nasi putih juga ada set minuman Sunquik Asam Boi. Harga semua Maha tak pasti tapi kata dia kalau ambil set makan seorang tu pun dah cukup kenyang boleh makan 2-3 orang ok banyak. Paling best adalah kat sini dia punya sos kerana rasa sempurna kena dengan makanan lautnya.



Tapi kita boleh pilih sama ada nak sos yang tak pedas ala-ala manis, sos yang sederhana pedas dan juga sos sangat pedas tu korang kena cakap masa nak order shell out tu ok. Puas Maha makan malam tu habis tak hingat punya. Kat sini shell out lambak atas meja tak ada pinggan cuma ada alas daun pisang sahaja tu yang original best.



Selain daripada makanan shell out yang ada kat sini mereka juga ada makanan lain seperti Ikan Bakar, Char Kuey Teow, Roti Bakar dan macam-macam lagi. Nak tahu kena datang cuba sendiri kat sini ok Maha sangat rekmenkan kepada orang Klang atau Shah Alam. Bagi yang jauh kat KL nak drive jauh-jauh tak menyesal berbaloi sangat-sangat.


Macam yang Maha cite masa mula-mula tadi ada pakej katering yang disediakan oleh restoran ini. Siap penghantaran lagi kalau korang order untuk majlis kahwin, company dinner, sambutan hari jadi, family gathering dan macam-macam lagi lah. Jangan risau semua keperluan seperti alas plastik, daun pisang semua disediakan korang hanya perlu sediakan perut sahaja untuk makan hehehe. Tengok orang office ni siap order hantar lunch makan kat office lagi boleh tau.



Jadi tunggu apa lagi ni adalah antara restoran yang Maha rekmen kan kepada semua untuk makanan laut yang best. Segala maklumat atau pakej dan service yang ditawarkan koran boleh berhubung terus dengan owner restoran ni seperti di bawah ni. Korang juga boleh terus datang ke restoran mereka untuk terus makan kat sana juga ok. Selamat mencuba semua.

Waktu urusniaga :-
Selasa - Sabtu : 6.30pm- 10.30pm
Isnin : Tutup
Ahad : Delivery sahaja

Maklumat lanjut dan tempahan hubungi :
Alamat kedai : D'KLANG MIX SEAFOOD
                        No 136, Emporium Makan Klang
                        Klang Selangor

Tel :
Wanie : 018-2558717
Manja : 018-2849638
Badrul : 018-9820858

Ranking Mahamahu :-
Kebersihan : 3.5/5
Kesedapan : 4/5
Harga : 4/5




2 ulasan:

  1. tapi tak lama pun dpt makan beradap kat meja pengantin ni tetamu nak tgkp gmbar ats pelamin cepat2 hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe ye ker tapi puas tak makan tu mesti best kan...

      Padam