Tak Dapat Cuba Semua Makanan Yang Menarik Kat Sandakan Sedih

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Ok hari tu dah cite pasal Maha pergi ker Tawau dan makanan-makanan yang menarik kat sana. Kali ni pula nak cite makanan yang Maha sempat cuba masa sampai kat Sandakan. Lepas jer pergi Tawau tu habis kerja terus gerak ke Sandakan menaikai MASWing.


45 minit jer dari Tawau jer ke Sandakan tapi kalau tak nak naik flight boleh juga naik bas ada tapi lama tak silap Maha 6 jam perjalanan. Sampai kat Sandakan maha menginap di Pavillion Hotel dekat Bandar Labuk Jaya. Maha tak sampai bandar tepi laut tu sebab tugas Maha dekat area sini jer hehehe.




Kat situ pun boleh tahan juga walaupun agak kurang meriah dan kurang pilihan tapi tetap ada beberapa makanan yang Maha sempat cuba bila ada kat sana. Paling menarik adalah Roti Canai Cobra. Itu pertama kali Maha dengar nama makanan tu kerana nak tahu orderlah.


Roti Canai Cobra

Rupanya roti canai biasa yang dibanjiri atasnya dengan kuah kari yang kita boleh pilih antar kari ayam atau kari daging. Kemudian kat atas tu pula di letak dengan telur goreng mata kerbau. Memang sedap kari tu sebab masih panas dan jgua roti yang garing terbaik. Maha beli restoran betul-betul dekat dengan hotel malas nak jalan jauh.

Nasi Goreng Sotong

Kemudian Maha cuba Nasi Goreng Sotong. Sorrylah Maha tak sempat nak cuba banyak makanan kat Sandakan ni kerana masa sangat-sangat terhad. Jadi banyak masa habis kat hotel dan juga kat tempat kerja. So takat ni jer Mah aboleh cite nanti akan datang lagi sini sebab nak pergi Pusat Rehabilitation Orang Utan Sepilok dan juga Labuk Bay Proboscis Monkey yang ada monyek hidung besar tu hehehe.






0 comment... add one now