Lepas Nasi Lemak Anak Dara Kini Viral Roti Canai 3 Beradik Pulak

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Tak habis lagi tentang viral isu Nasi Lemak Anak Dara yang dari satu cerita ke satu cerita dicanang dalam media sosial. Kini mucul pulak kisah Roti Canai 3 Beradik yang semuanya diusahakan oleh adik-beradik perempuan di Kelantan.


Telah tersebar kat akhbar semalam tentang kisah menarik 3 beradik perempuan yang mengusahakan perniagaan gerai roti canai di Kampung Chetok. Pemilik kedai makan tu adalah kak yang juga seorang ibu tunggal kepada 2 orang cahaya mata. Manakala 2 lagi adalah adiknya yang juga turut sama membantu dalam perniagaan ini.

Tulisan dalam akhbar tu kehebatan kedai mereka adalah bukan kerana kemanisan wajah sahaja tapi kerana mereka pandai menebar roti canai yang hasilnya sungguh sedap dan lembut. Ni mesti wartawan lelaki yang pergi cover berita ni patut lah puji lebih hehehe. Mereka ni baru jer bukan kedai roti canai ni dalam 2 bulan tapi telah mendapat sambutan ramai. Malah setiap hari lebih 200 keping roti canai berjaya dihasilkan dan habis dijual.


Tu lah orang kata rezeki kalau kita tak cuba tak tahu bukan. Bukan Maha nak dengki pada mereka tapi syukur kerana anak muda sekarang dah tak ada perasaan malu untuk mencari rezeki yang halal. Asalkan ada usaha semua boleh jadi cuma orang yang malas sahaja akan bagi seribu alasan. 

Moga usaha anak-anak muda dan juga wanita yang rajin seperti mereka ini terus menjadi inspirasi kepada pemudadan pemidu di luar sana. Heran juga yang viral mesti kedai anak dara yang bujang-bujang ni nak kerja buat apa baru viral yer hahahaha.






2 comments.. read them below or add one

Amin Hakim Amin Hakim 21 November, 2016
Untunglah restoran kena viral.. pasti masyuk nie ☺☺☺
Maha Mahu Maha Mahu 27 November, 2016
Tu rezeki kan kita usaha jer betul tak..