Musim Buah Kita Buat Resepi Kek Cempedak Harum Manis Dari Dapur Mahamahu

Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Maha terlambat sikit jer kalau ikutkan bulan lepas musim buah Cempedak penuh orang jual tepi jalan. Maha memang gila buah Cempedak terutama yang wangi harum dan manis memang makan begitu jer.


Kalau selalu korang akan buat apa dengan buah Cempedak mesti korang akan buat Cempedak Goreng macam resepi yang Maha pernah sharekan. Tapi kali ni nak buat sesuatu yang agak jarang orang buat walaupun dah ramai share resepi ni. Kali ni Maha cuba buat Kek Cempedak Harum Manis kenapa nama tu sebab bau bauh cempedak memang menggoda nafsu Maha.


Korang boleh buat sebab resepi ni mudah dan senang sangat tapi kena pastikan musim buah Cempedaklah baru dapat hasil yang terbaik. Jom kita tengok senari bahan-bahan yang Maha guna mesti korang pun akan cuba.


Bahan-bahan membuat Kek Cempedak Harum Manis.
250 gram Isi Cempedak (potong kecil)
250 gram Butter (dicairkan)
200 gram Gula Halus
250 gram Tepung Naik Sendiri
1/4 cawan Susu Segar
1 titik Pewarna Kuning
4 biji Telur

Cara-cara menyediakan Kek Cempedak Harum Manis


Ni video yang Maha sediakan untuk memudahkan korang nak buat kalau laju sangat tu korang slow motionkan sikit video ni. Cuma video ini kejap jer tak lama pun nak buat semua masuk dalam blander jer hehehe. Kalau rasa nak lagi menarik korang boleh masukkan isi cempedak yang dipotong kecil-kecil semasa nak bakar kek ini. Selamat mencuba semua ok.






3 comments.. read them below or add one

Maha Mahu Maha Mahu 14 October, 2016
Cuba2 jer dulu nanti cuba lah kat rumah ok hehehehe..
etty ahmad etty ahmad 17 October, 2016
This comment has been removed by the author.