Kesihatan,

Minuman Selain Oat Lebih Sihat dan Sedap Iaitu Vitas Organic Soymilk

Sabtu, Oktober 08, 2016 Mahamahu 2 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Korang suka minum soya bukan kerana kita tahu akan khasiat dan juga kebaikannya. Tapi sebenarnya soya mempunyai kelebihan lain iaitu mampu menurunkan kolestrol dalam badan.


Ramai orang sangka yang gemuk atau boroi itu banyak kolestrolkan, tapi kajian telah membuktikan sebaliknya. Orang kurus pun boleh banyak kolestrol yang boleh menyebabkan serangan jantung. Maha percaya tu semua sebab Maha sendiri dah pergi buat pemeriksaan doktor dan dapati tahap kolestrol Maha normal.


Setiap orang ada kolestrol tapi sejauh mana kolestrol yang sihat dan kurang sihat ada dalam badan kita. Kita perlukan kolestrol untuk tenaga dan juga pembentukan tubuh yang sihat. Tapi kalau berlebihan ia dah jadi tidak sihat pula untuk badan.


So apa yang boleh korang amalkan untuk mengurangkan kolestrol dalam tubuh ini agar ia berada pada sukatan yang sihat sentiasa. Bagi Maha mengamalkan minuman Vitas Organic Soymilk. Apa pulak ni mesti korang anggap nak promote produk kesihatan bukan.


Maha tak cite kalau Maha sendiri tak mengamalkannya betul tak. Vitas Organic Soymilk ini adalah diperbuat daripada biji soya yang telah dikupas kulitnya. Sebab tu orang kata kalau orang yang ada gout ini tak sesuai minum soya yang diproses tidak buang kulit. Tapi sebaliknya dengan produk ini mereka yang sakit gout pun boleh minum dan akan bantu kurangkan sakit tu.


Minuman soya ini mengandungi bahan-bahan serat yang tinggi sebab ia dari biji soya berkualiti jadi tak akan ada rasa pelik dalam minuman ini malah lebih sedap daripada minuman kesihatan lain. Ia juga kurang gula sebab bila Maha minum tak rasa seperti minum soya biasa yang terlalu manis tetapi ia just nice untuk semua. 

Perbandingan minuman ini dengan Oat biasa


Orang kata kalau minum oat juga boleh kurangkan kolestrolkan. Tapi kat sini Maha senaraikan perbandingan antara produk Oat yang berada dipasaran dengan produk Vitas Organic Soymilk ini.


Ini bukan Maha cari kat Google ok tapi ini yang Maha rasa sendiri sebab sebelun ini memang ada amalkan minuman at untuk kesihatan tapi bila direkmenkan untuk cuba Vitas Organic Soymilk ni memang ia merubah tabiat minuman Maha. Korang boleh lihat perbandingan rupa antara Vitas Organic Soymilk dengan produk oat biasa yang ada di pasaran sangat berbeza.


Terus tak ambil oat sebab memang rasanya out, kalau nak sedap pula kena isi buahan atau tambah susu yang manis. Tapi dengan produk soya ini tak perlu tambah apa-apa bancuh dah boleh terus minum memang sedap dan selesa untuk perut.

Testomoni yang telah menunjukan hasil 


Maha nak tunjuk ini adalah kawan Maha sendiri yang telah mengamalkan minuman ini selama sebulan. Korang boleh tengok ujian kolestrolnya sebelum dan selepas sebulan mengamalkan minuman ini. Bukan cerita dongeng atau sekadar retorik nak jual barang tapi ini kenyataan.

Ujian sebelum mengambil minuman ini

Keputusan selepas minum Vitas Organic Soymilk selama sebulan

Terkejut juga bila hadapi sendiri kenyataan ini tapi ia memang membantu. Selepas dah turun kadar kolestrol itu kita kena terus amalkan minuman ini kerana tidak ia boleh kembali kepada asal sekiranya kita berhenti minum. Sebab dalam makanan kita seharian memang semua ada kolestrol dan tak boleh nak tahan-tahan betul tak.

Cara pengambilan yang betul


Selalu untuk minuman sihat ini tak ada pantang larang ketika membancuhnya. Cara penggunaan yang betul adalah dengan menggunakan air suam atau air pada suhu 60◦. Tapi mana kita tahu suhu air tu yang tepatkan jadi kita hanya masukan sedikit air panas dan campur dengan ais suam sedikit biar ia sementara dalam suhu bilik.


Jangan guna air panas betul tau nanti akan buatkan minuman ini jadi lain pula rasanya. Kemudian masukan satu sudu penuh seperti mana yang Maha tunjukan tu. Kacau sehingga sebati dalam air dan boleh terus minum.


Amalkan minum sekali sehari pada waktu pagi atau pun petang. Sekiranya kita nak dapatkan kesan yang lebih efektif boleh minum 2 kali sehari tiada masalah. Ia akan memberi kesan ketara selepas sebulan kita mengamalkannya. 


Minuman ini sangat sesuai untuk semua orang terutama mereka yang Vegetarian. Ini kerana ia seratus peratus kacang soya dibuang kulit dan sedap. 


Tapi awas!
1.    Ibu yang sedap mengandung dan menyusukan anak tidak dibenarkan minum.
2.    Juga kanak-kanak dibawah umur 6 tahun tidak dibenarkan minum.

Paling penting produk Vitas Organic Soymilk ini mendapat sijil Halal JAKIM dan juga pengesahan lain seperti MeSTI, ISO 22000 dan juga HACCP Certified. Jadi tak perlu was-was untuk semua bangsa dan agama mengamalkannya.

Di mana boleh dibeli produk ini


Beli saja di 11street atau juga Lazada kerana tahu ramai akak-akak dan makcik-makcik yang suka shopping kat situkan. Jadi apa salah boleh beli sekali produk ini dan terus hantar kat rumah tak perlu penat-penat bershopping kat luar.

Membeli di 11Street.my

Membeli di Lazada.com.my

Satu lagi korang boleh beli ini melalui laman web mereka iaitu www.joypremix.com. Kalau beli kat sini korang diberi kupon diskaun lagi walaupun harga sekarang dah diskaun. Dengan code ini korang boleh dapat potongan harga RM10 lagi dengen setiap pembelian 1 tin sahaja.

Membeli di joypremix.com

Gunakan code VITASMAHA10 ini semasa buat pembelian di laman web mereka. Kod promosi ini hanya sah untuk tempoh 7 Sept 2016 (12pm) sehingga 31 Oktober 2016 (11am). So tunggu apa lagi untuk sihat kita tak perlu berkira untuk berbelanja. Bila dah sakit nanti lagi rugi sebab kita tidak membeli betul tak.


Cegah sebelum sakit jadi ambil tindakan beli sekarang untuk seisi keluarga. Kalau tak percaya boleh beli satu tin dulu check kolestrol di klinik sebelum dan lepas ambil produk Vitas Organic Soymilk ini mesti korang terkejut dengan perubahannya. Maha dan cuba sebab tu berani rekmenkan. Selamat mencuba dan selamat menjaga kesihatan.

Maklumat lanjut tentang produk dan promosi boleh layari:-





2 ulasan:

  1. tak susah pun cara nak bancuh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang tak susah hanya perlukan air suam dan rasa pun sedap...

      Padam