Bingsu,

Makan-makan Raya Kempen Bersama U Mobile Di Caffe Bene Sunway Pyramid

Khamis, Julai 21, 2016 Mahamahu 4 Comments

Makan-makan Raya Kempen Bersama U Mobile Dan Ketchup Di Caffe Bene Sunway Pyramid - Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Masih dalam mood raya ni dan masih ramai lagi yang buat open house tu jemput lah Maha ok. Seperti mana yang dibuat oleh U Mobile menjemput Maha dan juga beberapa rakan blogger dan sosial media influence untuk makan2 bersama.



Sempena dengan Makan-makan Raya Kempen ini U Mobile yang mempunyai applikasi sendiri untuk penggunanya menikmati hidangan makan2 yang enak2 dan promosi yang ada di beberapa restoran pilihan. Bagi pengguna U Mobile boleh muat turun applikasi MyUMobile App untuk redeem tawaran Makan-Makan Raya. Selain daripada promosi makan korang juga boleh menang hadiah percutian 3D2N di Penang. 

Gelato

Maha dan kawan2 baru ini dibawa makan ke sebuah cafe popular di Sunway Pyramid iaitu Caffe Bene. Berkonsepkan makan dan minuman dari Korea kat Caffe Bene ini ada pencuci mulut dan juga minuman Bingsu yang cukup popular. Maha ni juga pertama kali sampai kat cafe ini dan juga pertama kali rasa hampir semua hidangan yang popular mereka. 

Cappucino

Misugaru Latte 

Espresso Chocolate Chip Frappeno

Caramel Macchiato

Citron Tea

Apa yang menarik kat Caffe Bene ini mesti pada peminat kopi adalah minuman kopi bijian yang asli dengan cara penyediaan kopi begitu teliti dan berkualiti. Maha tak tahu sangat pasal kopi sorry bukan Coffee Lover hehehe. Tapi kat sini mereka memperkenalkan beberapa minuman yang popular mendapat permintaan ramai seperti Citron Tea, Espresso Chocolate Chip Frappeno, Caramel Macchiato, Misugaru Latte dan Cappucino.

Tiramisu Waffle (RM 15.90)

Rice Cake Waffle (RM 14.85)

Caramel Cinnamon Bread (RM 16.95)

 Garlic & Cheese Bread (RM 18.00)

Tu baru bahagian minuman korang boleh santai2 sambil minum kopi kat sini dan juga makan pencuci mulut yang ada. Antara pencuci mulut yang Maha juga suka iaitu Caramel Cinnamon Bread, Garlic & Cheese Bread, Rice Cake Waffle dan juga Gelato Waffle. Di antara semua ni Maha paling suka adalah Garlic & Cheese Bread memang nak makan lagi kalau datang lepak sini.

Cookies and Cream Bingsu

 Strawberry Bingsu

Green Tea Tower Bingsu

Choco Bene Bingsu

Ni saat yang paling teruja bila makan kat Caffe Bene ini iaitu minuman Bingsu. Kalau peminat ABC kat Malaysia ini Bingsu lebih kurang lah minuman ais yang mengandungi bahan2 seperti buah-buahan dan juga kekacang didalamnya. Ya Allah first time tengok memang besar saiznya tapi ia ada menu untuk seorang makan atau 2 orang makan. Di antara Bingsu yang ada kat sini menjadi pilihan ramai adalah Cookies and Cream Bingsu, Green Tea Tower Bingsu, Strawberry Bingsu dan Choco Bene Bingsu hehehe.





Kalau korang tanya Maha antara Bingsu ini yang mana Maha suka adalah Panda Bingsu dan juga Strawberry Bingsu. Memang sesuai untuk korang minum tengahari yang panas dan juga petang2 bersama kawan2. So korang nak makan2 tak kira bila2 masa datang lah ker Caffe Bene ini dan mereka ada banyak cawangan seluruh KL ini ok. Tunggu episod kedua iaitu lokasi Makan-makan Raya yang kedua Maha ok.








4 ulasan:

  1. sedapnya nampak semua makanan yang disediakan


    singgah dari www.arzmoha.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang sedap semua makanan kat sini best terima kasih sudi singgah.

      Padam
  2. Semuanya nampak sedap,air kopi ngan dessert,semuanya nyummy

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang semua sedap akak... saya suka Bingsu tu hehehehe

      Padam