Armada Hotel,

Tema Sinar Ramadhan Di Utara Coffee House @ Armada Hotel Petaling Jaya Untuk Berbuka Puasa

Jumaat, Mei 20, 2016 Mahamahu 2 Comments

Tema Sinar Ramadhan Di Utara Coffee House @ Armada Hotel Petaling Jaya Untuk Berbuka Puasa - Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Kali ini di Armada Petaling Jaya sekali lagi meraikan berbuka puasa di Utara Coffee House. Kali ini bertemakan "SINAR RAMADAN" dan kalau korang nak tahu hotel ini adalah lokasi setiap tahun Maha akan pilih untuk berbuka puasa kerana meraka ada certificate Halal JAKIM.


Kali ini lebih daripada 100 hidangan disediakan oleh Chef Eksekutif  yang berjanji untuk mempamerkan pelbagai pilihan hidangan yang menekankan pelbagai rasa dan bau yang akan menggelitik lelangit korang selepas seharian berpuasa. Membawa kembali nostalgia balik kampung apabila korang memulakan perjalanan dengan pelbagai hidangan menyelerakan bermula dari Kerabu, Cencaluk, Lemang, Pasembor dan aneka Jeruk.




Untuk Kerabu tu pula ada pelbagai jenis yang pasti buat korang rambang mata. Menikmati beberapa Kerabu Mangga tradisional, Kerabu Sotong, Kerabu Kacang Botol dan Kerabu Kaki Ayam.
Datang sini wajib cuba masakan utama meraka sempena dengan Ramadhan seperti Asam Laksa, Nasi Rempah berlauk, Udang Klieo, Ketam Masak Gulai Siam, Ayam Golek, Pucuk Paku Masak Ikan Masin, Kari Kepala Ikan, Daging Masak Serai, Ikan Sembilang Panggang berlada, Rendang Itik, Sup Tulang Rusuk, Nangka Muda Masak Lemak, Sotong Masak Kunyit dan Serai serta kegemaran semua Siput Sedut Masak Cili Padi.









Pengunjung juga boleh menikmati makanan pasar malam seperti Apam Balik, Roasted Lamb, Pelbagai Satay, Murtabak, Lidah Sapi dengan Air Asam, Ayam Percik Panggang, Roti Durian dan banyak lagi di banyak gerai yang ada dalam buffet Ramadhan kali ini. Tu baru makanan utama kita pergi pula pada dessert mereka yang juga sangat banyak.



Pencuci mulut termasuk Kuih Melayu tradisional, pastri Perancis dan makanan manis menggoda seperti Pengat Pisang, Bubur Pulut Hitam, Ais Kacang dan Bubur Cha-Cha semua disediakan khas untuk korang. Terdapat juga pelbagai minuman disediakan untuk anda untuk menghilangkan dahaga korang seperti Cincau, Kelapa Muda, Jagung, Kembang Semangkuk, Selasih dan banyak lagi.



So harga untuk korang nak cuba buffet Ramadhan di Utara Coffee House bermula dengan RM78.00+ bagi dewasa dan RM39.00+ bagi kanak-kanak. Semua buffet ini boleh di nikmati dari Isnin 6 Jun 2016 - Selasa 5 Julai 2016. Korang boleh buat tempahan awal pembelian antara 1 Mei - 5 Jun 2016 untuk menikmati membeli lima baucer dan percuma satu baucar.


Bagi korang yang ketinggalan Baucer Early Bird  boleh membeli Super Value Baucer. Pembelian dari 6 Jun 2016 dan seterusnya untuk menikmati membeli 10 baucar, percuma satu baucar. Untuk menandakan berakhirnya bulan berpuasa dan menyambut perayaan yang gembira dengan Hari Raya Aidilfitri, Utara Coffee House juga akan meraikan majlis itu dengan pelbagai gula-gula melalui Hari Raya Aidilfitri Hi-Tea Bufet berharga RM65.00+ orang dewasa , RM45 + untuk warga emas dan RM34.00 + bagi kanak-kanak. Ia bermula hari Khamis, 7 & Jumaat Julai 8, 2016 dari 12 tengah hari hingga 4.00 petang.

Untuk tempahan, sila hubungi :-
Tel : (03) 7954 6888 ext. 4557








2 ulasan:

  1. memang nampak sedap, tapi bulan puasa nanti jaga2lah pemakanan ya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe terima kasih atas nasihat saya pun sekarang tengah berjaga2 hehehehe...

      Padam