Lazada,

Aksesori Penting Untuk Backpacker Travel Cooker

Rabu, April 22, 2015 Mahamahu 0 Comments

Aksesori Penting Untuk Backpacker Travel Cooker - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Maha ni bukan jenis yang travel backpacker tapi adalah kawan2 yang memang suka travel secara backpacker ni. Kalau travel cara ini lebih murah, mencabar dan bebas untuk kemana sahaja sebab tu ramai orang suka travel cara ini.


Tapi satu2 perkakasan yang penting perlu ada atau di bawa buat backpacker yang travel keluar negara adalah Travel Cooker. Peralatan ini adalah 5 dalam satu di mana kaki2 travel ini boleh bawa kemana sahaja untuk masak makanan bagi penjimatan. Peralatan ini hanya seberat 500gram sahaja. Kecil dan ringan boleh masuk dalam beg untuk memudahkan anda memasak sendiri.


Dalam set ini ada tiga item penting iaitu pemanas, bekas dan juga tapower. Bekas pemasaknya pula ada tangkai pemegang yang boleh di pegang untuk memudah proses memasak. Dalam bekas ini korang boleh masak macam2 seprti nasi putih, kuah2 dan juga goreng2. Mudah jer hanya plug kat soket elektrik dan boleh guna.


Kalau anda yang ada plan untuk travel ker luar negara dan tak pasti tentang makan2 yang ada di sana boleh bawa peralatan ini. Boleh guna dengan mudah dan cepat masak mcm2 pulak tu. Harga untuk item ini tak berapa mahal dalam lingkungan RM100 - RM200 jer ikut tempat anda beli. Kalau nak beli Travel Cooker kat sini pun ada harga berpatutan jer tapi model lain sikit tapi fungsi sama jer.








0 Pandangan: