Jepun,

Jepun Sebagai Destinasi Pelancongan Utama

Khamis, Januari 29, 2015 Mahamahu 0 Comments

Jepun Sebagai Destinasi Pelancongan Utama - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Kalau sebut bab makan mesti related to travel knp kerena kalau pergi treval mesti kita akan fikir juga untuk tempat2 yg murah dan menarik di lokasi2 yg kita lawati. Sebab tu kali ni Mahamahu nak cite pasal satu tempat pelancongan idaman hati Mahamahu dah lama sgt nak pergi. 


Mana lagi kalau bukan negara matahari terbit Jepun lah. sapa tak nak pergi Jepunkan kalau dapat memang semua org nak pergi. Bukan sahaja kerana ia adalah negara yang maju dan moden tetapi juga kerana daya tarikan pelancongan yg ada di sana. Terlalu banyak tempat percutian yg ada di negara Jepun ni sebab itu ia menjadi destinasi pelancongan utama pilihan Mahamahu untuk tahun ini.


Kalau dapat pergi Jepun mana tempat yg Mahamahu nak pergi. Mesti lah pertama sekali nak pergi Tokyo Disneyland. Satu lagi teman tema yg penuh dengan keceriaan dan keseronokan. Ini kerana taman ini hanya ada di beberapa buah negara sahaja dan ia berkonsepkan taman khayalan dalam dunia fantasi. Membawa semua karektor animasi yg di bangunkan oleh Walt Disney. Kalau sampai sana Mahamahu nak jumpa dengan Pinocchio dan juga Aladdin yg kuat dan mampu menipu hehehe.


Tapi kalau dtg Jepun tak sah kalau tak pergi tiga bandar yg cukup popular ini iaitu Osaka, Kyoto dan Himeji. Mahamahu ni mana tahu destinasi pelancongan utama di Jepun ni cuma dengar org cerita jer. Tapi kalai korang nak pergi boleh mengikuti pakej pelancongan ke Jepun yg banyak di sediakan sekarang ni. Salah satunya melalui seorang blogger yg memang dulu pernah study di Jepun dan kini menyediakan perkhidmatan pakej pelancongan bajet untuk anda2 yg nak ker Jepun.

Salah satu pakej yg di sediakan oleh JBT atau Japan Bajet Trip oleh blogger AyahArif ini untuk anda2 nak ker tiga lokasi yg Mahamahu nyatakan tadi. Pakej untuk base punya memang berbaloi dan menarik. Kalau korang nak tahu kemana lokasi yg di bawa dan juga apa pakej yg di sediakan serta harnya boleh layari blog AyahArif ni. Semua ada dalam pakej tu termasuk lokasi yg akan di kunjungi serta juga harga.


Mahamahu jadi teruja sgt nak pergi Jepun setelah tgk tempat2 menarik kat sana. Banyak lagi tempat percutian menarik di Jepun selain daripada budaya dan juga adat lokasi semua cantik2 dan masih terpelihara. Maklumlah negara sana ada 4 musim jadi kat negara kita ni susah nak dpt. Melancong ke luar negara juga dapat memberi kelainan suasana dan pengetahun lebih kepada kita. 


Apa pun Mahamahu nak bagi tahu anda bahawa blog JBT ni juga bukan sahaja ada pakej pelancongan ke Jepun tapi ada contest untuk anda pergi bercuti ke Jepun. Contest ini tengag belangsung sekarang ni jadi kalau anda rasa nak pergi ke Jepun dengan tajaan JBT apa lagi jom lah kita masuk. Mcm mana Mahamahu buat ni tak susah hadiah lumayan. Apa lagi jom join sekarang mcm mana nak join just masuk blog AyahArif dan segala ada di sana.

Contest Bonus Awal Tahun 2015 JBT 

Penaja Utama :  Japan Budget Trip
Penaja Bulanan/Saguhati

    Travelog.my
    Azeni Ahmad
    Hawwa Firdaus
    Sitizan
    eXplorasa
    Travel And Foods Blog
    Kisahtatie

Hadiah Utama:  1 Package ke Jepun bersama JBT
Hadiah Bulanan

    Tempat pertama : Hadiah saguhati bernilai RM200
    Tempat kedua : Hadiah saguhati bernilai RM150
    Tempat ketiga : Hadiah saguhati bernilai RM100
    Tempat keempat : Hadiah saguhati bernilai RM50
    Tempat kelima : Hadiah saguhati bernilai RM30



*Terima kasih gambar daripada yaarifin.com





0 Pandangan: