Mereka Tahu Bila Datangnya Ajal - Syiah

Salam semua pembaca blog Mah@mahu dan selamat menjalani ibadah puasan dan mengeluarkan zakat pada yg layak. Bulan Ramadhan akan dtg lagi kuat ujian Allah kepada kita kerana mungkin ujian untuk menguji kekuatan dan ketabahan Iman dalam diri setiap umat Islam. Kecoh sekrang pasal isu ajaran Syiah. Kalau baca tajuk entry Mah@mahu hari ni mesti ramai terkejut gak sebab mereka boleh tahun bila ajal sesorang itu. Ya Allah lebih hebat daripada kuasa Allah mereka ni.

Sampai ke tahap mcm tu penganut Syiah ini percaya kepada ajaran mereka. Mah@mahu tak adalah nak kembangkan ajaran ini atau nak mengajak kawn2 semua sertai ajaran ini. Tapi Mah@mahu nak nasihatkan kawn2 semua supaya berhati-hati terhadap tektik penganut Syiah untuk menghasut org ramai menyertai ajaran mereka. Menjanjikan sesuatu yg hebat dan mulia kerana mahu memikat org lain menyertai mereka. Hati2 lah kawn2 semua dengan hasutan dan ajakan yg kita tahu tidak masuk akal dan tidak di terima ajaran Islam.


Sedang perkara yg mereka lakukan jauh sgt terpesong dengan ajaran Islam sebenar dan akidah. Menurut Jabatan Agama Islam Malaysia bahawa penganut Syiah makin berkembang setiap hari tetapi masih dalam pantauan mereka dan usaha untuk mengekang ajar tidak sihat ini. Kalau kawn2 baca kat internet sendiri pun mcm2 yg boleh kita tahu tentang amalan pelik puak2 Syiah ni. Mereka siap samakan lagi Imam tertinggi mereka setarap dengan Nabi Muhammad, Masyallah subhanallah.

Kawn2 jgn lah terikut dengan dakyah dan juga kesesatan puak Syiah ini. Mereka bukan sahaja membuat ajaran tidak betul malah mereka membenarkan pertukaran wanita yg lebih daripada satu untuk persetubuhan. Mereka juga membenarkan nikah secara Mut'ah, kalau kawan2 nak tahu nikah Mut'ah adalah seperti nikah kontrak yg pada satu masa akan tamat dan terputus dengan sendiri dan lelaki itu boleh kahwin dengan mana2 sahaja wanita tanpa wali dan saksi dan tidak semestinya 4 org lebih pun boleh.

Mengucaplah pada mereka yg telah jauh tersasar dalam ajaran Syiah. Bukan nak menghina atau merendah-rendahkan kepecayaan mereka tapi ia bukanlah ajaran Islam sebenar dan di tuntun dalam Al-Quran. Bulan Ramadhan ni sama2 lah kita mengenali diri untuk tidak tersasar daripada batasan agama sehingga mempercayaan perkara yg palsu. Takut juga bila baca ajaran Syiah ni terhadap penganutnya sehingga sanggup mencederakan diri sendiri. Apa pun kita yg bijak dan profesional kena pandai bukan kerana terlalu pandai kita terikut perkara yg sebenarnya menunjukkan kebodohan diri sendiri. Selamat berpuasa semua....