Kenapa Shisha Sahaja Yang Diharamkan?

Salam sejahtera semua pembaca dan juga pengikut blog Mah@mahu semua. Dalam berita dan seluruh negeri telah kecoh tentang pengharaman Shisha. Bermula daripada negeri Melaka kemudian negeri Perlis dan kini di ikuti oleh negeri Pahang. Semua majlis mufti negeri masing2 telah mengharamkan penjualan dan juga penggunaan Shisha secara terbuka. Ini satu perkara yg bagus dan juga penyelamat kepada rakyat Malaysia agar hidup dalam cara yang lebih sihat. 

Tapi pelik jugakan knp hanya Shisha sahaja yg di haramkan oleh majlis fatwa2 negeri ni. Knp penggunaan Rokok Elektronik yang semakin berleluasa kini tidak di haramkan pula. Mcm ada perkara tak berapa nak kena lak ye lah kata mufti kata hisap Shisha lebih bahaya daripada rokok tapi kalau hisap rokok bukan lagi byk bahan terlarang yg boleh mengakibatkan penyakit berbahaya.


Siap papar kat kotak rokok gambar penyakit2 kronik tapi tetap tak di haramkan lagi. Rokok elektronik pun bahaya sebab kata org rokok elektronik ni boleh menyebabkan penyakit paru-paru berair. Pekara ni dah betul anda dah byk kes bukan di reka-reka. Tapi masih perkara ini tidak di pandang serius dalam urusan merokok ni. Sepatutnya semua bahan2 yg berasaskan rokok tak kiralah Shisha ker Rokok Elektronik ker atau rokok biasa sepatutnya semua diharamkan. Baru lah rakyat hidup sihat dan hidup dengan aman tanpa penyakit. Mah@mahu sokong hidup tanpa rokok bukan hanya merbahaya tapi ianya menjimatkan duit rakyat Malaysia.

Apa pun semua hidup sihat tanpa rokok lebih bermakna hidup anda dan keluarga. Banteras semua jenis produk rokok tak kira yg elektronik atau yg tradisional kerana semua tak sihat. Malah mengakibatkan orang yg berada di sekeliling pun jadi tak sihat mati lebih cepat dari org hisap rokok. Huhuhuh Mah@mahu sokong hidup sihat tanpa rokok anda bila pula......