Aduan,

Satu Lagi Pusat Aduan Pengguna IT - CFM.org.my

Selasa, Jun 12, 2012 Mahamahu 0 Comments

Salam semua rakan2 dan juga pembaca blog Mah@mahu harungi hidup anda dengan penuh tabah dan kekuatan kerana hari in adalah pengalaman untuk hari esok dan hari esok adalah masa depan untuk hari ini. Tiba lak Mah@mahu ni leh bermadah dan perkarya ni hehehehe. Sebenarnya dalam ruang cyber tanpa batas ni semua lebih mudah dan lebih cepat. Tapi dalam ketidak batasan ini kita jng lupa bahaw ramai org juga suka ambil kesempatan pada kealphaan kita. 

Jadi dengan kebatasan ini maka pihak kerajaan Malaysia telah mengambil satu tindakan untuk memastikan bahawa kesejahteraan pengguna IT di Malaysia ini terus terjamin. Tertubuhnya CFM atau Consumer Forum of Malaysia pada tahun 2001 menjadi platform untuk rakyat Malaysia membuat sebarang aduan terhadap masalah dalam dunia IT ini. Di bawah Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia atau SKMM ini adalah tempat untuk anda membuat aduan secara online dengan mudah dan cepat.


Mengikut statistik yg telah di keluarkan oleh CFM sepanjang ia beroperasi menunjukkan aduan berkaitan Bill dan Caj yg tidak berpatutan di kenakan kepada pengguna. Kadang2 kita tak sangka bahawa kita di kenakan caj yg tidak sepatutnya dan caj2 tersembunyi ini. Oleh itu pusat ini menerima aduan anda apa lagi buat laporan sekrang terhadap masalah berkaitan IT. 


Jika phone anda ada masalah talian yang sentiasa tiada atau pun selalu jer putus tak kena mengena boleh juga buat aduan kat sini. Menerima sms spam daripada pihak yg tidak bertanggungjawab juga boleh di adukan di sini. Kalau talian internet selalu putus dan juga selalu sgt tidak dapat boleh buat aduan kat sini secara online. Mcm2 lagi lah aduan yg boleh di buat. Untuk anda layari www.cfm.org.my sekrang dan buat laporan anda.