Kenapa Tidak Guna Kuasa Kita

Salam kepada semua rakan2 dan pembaca blog Mahamahu. Hari ni nak cite pasal kuasa yg kita ada dalam hidup ini. Bukan lah kuasa magik atau kuasa ajaib seperti Herry Porter tu tapi ni kuasa kita bila di jalan raya. Mah@mahu hari2 pergi kerja naik motor maklumlah KL ni kalau tak nak jem atau byr tol motor jer lah pengangkutan paling cepat dan efisyen. Mah@mahu tak faham pemandu di Malaysia ni.


Dah tahu jalan jem masih nak bawa kete, tak apa lah tu hak mereka dan kereta mereka. Tapi yg Mah@mahu marah sgt ni bila dah jem dan dah tak leh nak gerak sibuk pulak nak guna laluan kecemasan atau laluan motor. Sibuk nak masik ke kiri jalan raya dah jadi hal lain lak terpaksa lak motor2 ni ketepi beri laluan. Tapi untuk Mah@mahu sorry lah yer pada pemandu kereta mcm ni Mah@mahu akan tahan dan hon kereta ni sampai dia masuk semula ke laluan kereta.

Ini bahaya sebenarnya yer kepada pemandu2 motor lain kerana pemandu kereta yg tek reti bahasa ni telah menyusahkan pemandu motor yg nak guna laluan tersebut. Kalau dah tahu jalan jem kanp tak bawa motor jer tahu lah masing kete besar kete mahalkan so nak bawa pergi office. Dah jem sabr jelah kat jalan tu ni tak ada jer nak guna laluan kecemasan tu. Rasa nak langgar pun ada hehehe tapi nasib bawa motor jer. Jadi Mah@mahu guna kuasa yg ada dengan menghon kerete tersebut tanpa henti sehingga kereta tu masuk semula ke laluan kereta. Padan muka.

Tu nak tunjukkan bahawa motor2 ni pun ada kuasa untuk melawan kereta yg besar dan tak tahu undang2 tersebut. Kalau rasa nak kena hon atau pun kena langgar 'side mirror' tu buat2 lah perangi mcm tu ok. hehehe Mah@mahu memang suka buat mcm tu. Kalau mereka tak sabar buat jalan sendiri lah tak pun jalan kaki tak jem ok. Luahan hati kepada pemandu kereta kat Malaysia ni. Patut byk kes kemalangan melibatkan penunggang motor. Sama2 ambil perhatian ok.