Ustazah Pilihan Format Program Realiti

Program realiti yg bakal bertemu semua peminat di Malaysia. Satu lagi idea yg cuba dibawa oleh ASTRO dalam menarik minat penonton dan juga mencipta nama dalam penganjura program2 realiti paling byk dalam semua siarannya. Tunggu MasterChef Malaysia masih belum keluar lagi tapi dah kuar lak program baru cepatnya. Jng lepas ni nak tanggung semua program realiti ASTRO sanggup menaikkan lagi harga untuk setiap pakej yg ada sudah lah. Tapi ia bakal belaku kat mana silapnya.


Namun program ini sgt mulia dan sgt terpuji, dalam memartabatkan Islam di mata dunia dan juga penonton yg bukan beragama Islam. Selepas ini mungkin format di rancangan di tv berbayar ini akan beralih kepada yg lebih mendekati jiwa rakyat di Malaysia. Namun di harap lepas ini akan lahir lebih ramai lagi ustazah dan juga cendekiawan dalam ilmu2 agama ini dari golongan kaum hawa pula.

Program yg bakal bertemu peminat menjelang Oktober ini sedang rancang menjalani sesi ujibakatnya. Bagi yang berminat untuk menjadi pendakwah dan ikon muslimah, dijemput hadir ke sesi temuduga yang akan diadakan seperti berikut dari pukul 8 pagi hingga 5 petang:

9 Julai 2011 - Swiss-Inn Sg Petani, Kedah
15 Julai 2011 - Hotel Sumai Suite, Kuala Terengganu
23 Julai 2011 - Hotel Puteri Pacific, Johor Bahru.
30 & 31 Julai 2011 - Kompleks Pusat Islam, Kuala Lumpur

Semoga ia akan mengubah selera org tempatan kita dalam meminati program yg lebih berilmiah. Di harap akan lebih byk lagi program sesuai untuk semua peringkat umur di Malaysia. Jng hanya nak kejar hiburan sahaja sudah lah ok...

5 comments.. read them below or add one

Nur Adilah Nur Adilah 10 June, 2011
pelapis ustazah bahiyah =)
::FAIZ FARISH:: ::FAIZ FARISH:: 10 June, 2011
memula Imam Muda, la ni Ustazah Pilihan plak... lepas ni tak tau apa...
abadi romeo abadi romeo 10 June, 2011
Nak tunggu rancangan Blogger Pilihan..
munirah munirah 10 June, 2011
hari tu namapk iklan dah kat tv.. ternanti jugak format rancangan ni.. :)

Insan 'H'... Inspirasi
Darkbatman Darkbatman 11 June, 2011
waahh mcm program imam muda.. kehkehkeh..bgs ne..