Anda Pandai Memotong Bawang..??

Mesti ramai yg pandai memotong bawang, tapi tahukah anda memotong bawang secara profesional. Pernah tgk Masterchef? Satu lagi program realiti yg bakal muncul dan mencungkil bakat2 tukang masak di Malaysia. Masterchef Malaysia satu lagi medan untuk melahirkan mereka yg ada bakat memasak kedalam dunia masakan yg cukup besar di negara kita. Kebanyakan blogger ini juga pandai memasak dan mempunyai bakat terpendam untuk berkembang dalm dunia masakan.


So kepada rakan2 blogger lain yg nak sertai program realiti ini pastikan anda tidak melepaskan peluang ini. Satu2nya program mencari juara masakan secara realiti dan juga bertaraf antarabangsa. Pastinya persediaan rapi dan juga latihan lengkap mengiringi setiap langkah ujibakat nanti. Kalau nak sertai boleh layari www.masterchef.com.my dapatkan borang dan hantar cepat ok.


Aku pun rasa mcm nak joint gak sebab minat memasak dan minat makan hehehehe... Tapi kena latihan yg cukup dan juga penuh lah. Aku ada tgk Junior Mastechef Australia memang gila lah budak2 baya umur 8-12 tahun boleh memasak setanding dengan org dewasa. Sungguh kagum aku dan juga teruja lah. Tu baru tgk yg junior kalau tgk yg senior tu lagi lah takut. Tapi bukan nak gentarkan semua kawn2 nak bagi semangat untuk membuktikan kita mampu pergi lebih jauh jom.....


6 comments.. read them below or add one

AizA AizA 07 April, 2011
ermmm kanak2 memamng menerujakan... tp yg dah besor gedabak... jgn kata potong bawang... kupas kulit pun x reti... ermmmm
::FAIZ FARISH:: ::FAIZ FARISH:: 07 April, 2011
potong bawang? hehe, Sorry..... tak suka potong. kalau potongpun.... menangis Chef Wan
AkuMuzikFilem AkuMuzikFilem 08 April, 2011
yang potong sotong besar gila tak hengat jepun punya tu ke?
FreESiAgErBeRa FreESiAgErBeRa 09 April, 2011
wah, menarik...tp saya lebih suka makan walaupun badan kecik...hehe