'EARTH HOUR' Ralevenkah...??

Setiap tahun kita akan sambut hari selamatkan alam kita. Alah ramai tak tahu lak baik lah ckp 'Earth Hour' mesti ramai yg tahu. Sebab satu2nya kempen paling hebat untuk dilakukan seluruh dunia. Dimana kempen ini bukan sahaja kita tutup lampu untuk satu jam, tapi sebenarnya kesan impak disebalik tindakan yg kita lakukan itu yg cuba disampaikan oleh penganjur.

 

Bukan suka2 jer nak suruh korang tutup lampu sejam kalau tak ada lampu habis lah semua kena rompak tgh mlm tu hehehehe.... Dunia sekarang terlalu byk terdedah kepada penggunaan bahan daripada tenaga elektrik. Kesan yg cukup bahaya dari penggunaan yg telalu maksima setiap masa boleh menyebabkan dunia kita hilang semua alam semulajadi. Ye lah mana tak nya nak dpt bekalan elektrik terpaksa tenggelamkan hampir sebesar negara Singapura baru dpt menjana kuasa elektrik untuk kegunaan harian.

Tapi demi mengajar teknologi kita tidak sepatutnya mengorbankan alam semulajadi yg ada di negara kita yg tidak akan ada ganti nya nanti. So sama2 kita fikir apa pulak tindakan kita dalam menyokong kempen ini. Harap2 semua rakan2 dpt menyertai kempen yg akan belangsung pada 26 March 2011 ini hari Sabtu cuma tutup lampu untuk 1 jam bermula dari pukul 8.30mlm hingga 9.30mlm. Kalau nak tutup terus pun tak apa tido je hehehhehe.. Jom ramai2 meriahkan kempen ini ok...

{ 8 comments.. read them below or add one }

y u y u Z u l a i k h a y u y u Z u l a i k h a 04 March, 2011
mesti la relevant... yuyu tak pernah miss untuk support :)
misz sheyla misz sheyla 04 March, 2011
support earth hour..walopon cuma sejam tapi berbaloi
Daniela Daniela 04 March, 2011
selalu support..kalo kolej buat..huhuh...kalo ta tutup lmpu kena jerit dgn ajk disiplin heee
atty's atty's 04 March, 2011
selalu tiap2 tahun kasi support..
julien hakym julien hakym 04 March, 2011
Tapi kalau dijadikan cuti umum lagi relevan! :-p
Jejaka Desa Jejaka Desa 04 March, 2011
Elok buat tiap2 bulan.Jimat letrik....
fathiah fathiah 04 March, 2011
ak rase ok je kowt... coz ak pun ttp elektrik tyme tu.. huhuhu
So Shy Lady So Shy Lady 05 March, 2011
sori la sy kurang sokong... stakat tutup lampu 1 jam stahun bg sy t.de la praktikal mn pun kempen nih.

t.serius...mcm pesta

byk lg cara yg lbih efektif utk kita didik diri kita n anak2 agar tdak mmbazir ktika mnggunakn sumber tnaga, bkn stakt 1 jam tp stiap ms