Sian Ana Dah2 Lah Tu

Mula2nya tak nak buat entry ni tapi bila tgk hari demi hari makin byk org kecam penyanyi ni, dalam akhbar ada dalam radio ada, dalam interner jng ckp lah lagi bersepah sian tgk dia. Apa dosa dia? Patut kalau korang marah pun korang geram pun buatlah kepada juri2 yg memilih. Si Ana ni cuma nyanyi jer. Dia tak tahu menahu akan di nobatkan sebgai juara. Korang siap buat FB lagi untuk menentang dan mengecam kemenangan penyanyi ini apa faedah. Baik korang buat FB untuk kecam kesalahan politik yg kucar kasik sekrang lagi bagus. Ni setakat nugerah nyanyi apa lah sgt org luar negara tak pandanglah.

Aku ini tak sokong mana2 pihak tapi kalau dah keputusannya mcm tu aku setuju jer. Ye lah, barisan juri pun bukan calang2 org, bukan mereka yg tak dpt masuk AF lepas tu nak menangis atau bukan mereka yg maki hamun sebab tak dpt masuk Mentor. Juri kali ini di ketuai oleh otai muzik tempatan "SIFU" lagi tu. Apa korang nak pertikaikan setuju saja sudahlah. Aku kesian kat Ana nak jawab semua tomahan dan juga lemparan peminat yg terlalu taksub kepada artis kegemaran mereka. Yg aku pelik nyer penyokong yg taksub ni semua beria2 sgt sokong artis pujaan mereka apa dpt ada artis tu bagi korang album free.. atau bagi masuk konsert free.. sorry lah dia org semua nak cari mkan gak.

Aku tahu mana golongan yg taksub sgt pada artis ni, sebab aku pernah tgk live anugerah2 dan juga majlis2 besar mcm ni. Aku lihat peminat yg fanatik ni sampai sanggup nak terjun dari kerusi atas tu, semata2 nak pegang artis tu. Ayioo dia org cuma manusia, kulit mcm korang juga bukan di buat dari emas pun sampai beria-ria sgt mcm tu. Aku tahulah artis korang tak menang walaupun terjun dalam kolam tapi tu jer yg dia boleh buat pun. So jng lah nak taksub pada menda yg sementara popular ni jer. Nanti dah tak popular jng kata nak sorak nak dgr nama dia org pun korang dah menyampah (ehh suka aku guna pekataan menyampahkan)

So bagi aku ini semua mainan politik dalam industri muzik. Yer lah mungkin juga ada sesetengah pihak nak gembar-gemburkan sahaja isu ini padahal tak ada hebat mana pun anugerah tu. Bagi aku ia satu anugerah yg biasa setiap tahun kita tgk dan pasti akan ada pemenang pastu cuba buat kontroversi, tambah2 pengacara 3 org tu mcm pernah tgk lawk "Broken English" ni kat mana yer... Pada penonton termasuk aku ni tgk jer lah jng nak emo2 sgt ok. Mungkin lepas ni pihak penganjur kena ambil juri2 daripada golongan mereka juga untuk pastikan artis mereka menang mcm dalam anugerah "Teriak" tu. Heheheheh selamat berblog.

P/s *Lepas ni artis program realiti org tak pandang artis youtube lak huhuhuhu tahniah...


Sian Ana Dah2 Lah Tu

{ 10 comments.. read them below or add one }

diana diana 12 January, 2011
pasal artis pun nak gaduh..
kesian..kan??
Dim Benihana Dim Benihana 12 January, 2011
sian dia kan,
ala tu semua komplen sebab xdpt terima kenyataan...adehh
Nafisa81 Nafisa81 12 January, 2011
ntahnyer kesian budak tu...
BRO_MONDAY BRO_MONDAY 12 January, 2011
tu lah pasal, sudah² lah tu nak kritik ana,,,beliau menam dah kan? so, ape lagi?...adehhh~
yam pentim ai laik dis entry, mengupas isu terkini ('',)

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1. New Entry "^_^ OH~ BaJu BaTEk ^_^"
2. New Entry "Japan Giveaway by Imaan09"
3. New Entry "Edit Photo Contest by Hajar"
::FAIZ FARISH:: ::FAIZ FARISH:: 12 January, 2011
pasni aku nak jadi artis youtube la... huhu
Lagenda Lagenda 12 January, 2011
minat seseorang artis tu jgn la melampau sgt tul tak??
Izzat Aziz Izzat Aziz 12 January, 2011
biarlah sapa menang pun.. semua sama je.. dah nasib dia baik.. udahlahtu kan..haha
Rozuan Ismail Rozuan Ismail 12 January, 2011
terima je la dengan hati yg terbuka..baru tak semestinya tak hebat..dah mngkin itu nasib dia utk menang..Tuhan dah tentukan rezeki sesiapa..
Afzainizam Afzainizam 13 January, 2011
,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

YUpppp rezeki dia lahhhh nak wat camnerrr
EEEMMMM dah rezeki dia menang malam tu.... dia pun dah buat sebaik yang mungkin.... juri tau lah kerja dia kan....

Insya Allah lain tahun orang lain plak yang menang ... rezeki ade kat mana-mana...
Mohd Shahrul Hafizi Mohd Shahrul Hafizi 13 January, 2011
Aku terkejut giler siap ada group benci Ana di FB. Memang mereka ni PhD giler la. Busuk hati.