Dapur Mahamahu,

Memasak Di Dapur Lebih Ligat Dengan Kuchen Germany 28cm Deep Fry Pan

Sabtu, November 20, 2021 Mahamahu 7 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga semua rakan-rakan yang dikasihi dan diridui selalu. Maha time kerja dari rumah ni lah memang memasak selalu sangat. Boleh kata hampir setiap hari masak sendiri jer walaupun sekadar goreng ikan atau telur mata kerbau. Tapi satu jer masalah yang selalu Maha alami iaitu bila goreng telur kuali yang digunakan itu melakat dan juga sampai hancur telur tu dibuatnya. Lagi bertambah tak seronoknya bila masak lauk yang berkuah pekat macam gulai atau kari habis percik satu dapur dibuatnya.



Kadang-kadang rasa macam nak rebus jer makanan tu senang. Tapi selera nak juga makan pelbagai hidangan ni. Jadi akhirnya Maha tukar kepada kuali yang lebih mudah dan senang nak memasak kurang masalah. Maha sekarang gunakan produk dapur Kuchen Germany. Baru sekarang ni rasa senang nak memasak. Yang Maha beli ini adalah Deep Fry Pan 28cm sangat besar siaznya dan juga dalam isiannya.



Bukan setakat nak memudahkan kerja menggorang tapi ia juga membolehkan Maha untuk masak lauk pauk yang perlukan kepada kuah yang banyak. Sangat selesa dan juga paling penting ia tidak melekat bila goreng telur atau ikan dan tidak mudah bercalar didalamnya. Paling penting ia bebas PFOA. Apa tu PFOA?  Ia adalah sejenis bahan kimia iaitu Asid Perfluorooctanoic, sintetik ciptaan yang juga diguna untuk fabrik dan karpet kalis kotor. PFOA akan diserap ke dalam tubuh dan persekitaran kita. Itu yang bahayanya.




Juga kuali ini Kuchen Germany ini bebas plumbum dan bebas kadmium, bermaksud tiada penggunaan bahan kimia berbahaya dalam proses pembuatan. Jadi ia selamat untuk memasak dengan waktu jangka masa yang lama. Sebab kita beli kuali nak tahan lama tidak lah setiap bulan kena tukar barukan. Juga kuali ini sangat mudah untuk dibersihkan hanya rendam dalam air selepas kuali sejuk dan cuci cepat tanggal kesan masakan dan minyak.



Mungkin korang kata kalau kuali macam ni mahal kat pasaran. Tapi bagi Maha ia berbaloi untuk keselamatan dan juga kemudahan memasak di dapur. Cukup untuk ada satu sahaja kuali ini boleh buat goreng dan juga masak kuah kerana saiz yang besar dan juga kedalam yang sesuai. Rupa kuali ni pun bagi Maha sangat cantik dengan pemegang kayu dan juga ada sekali penutup kaca yang mudah untuk menutup masakan dan melihatnya dari luar sewaktu memasak.


Kalau tengok pada kotaknya tu ada tulis kuali ini boleh digunakan bukan sahaja masak menggunakan dapur gas tetapi juga boleh digunakan atas dapur seperti induction, vitroveramic, dapur elektrik dan dapur halogen. Mana Maha beli kuali ini pastinya beli sahaja kat Shopee korang boleh pergi kat link ni Kuchen Germany 28cm Non-Stick. Kalau beli kat sini korang boleh dapat percuma satu sudip kuali plastik tau. Boleh guna masak dengan kuali ni tak adalah cepat rosak hehehe. Nanti korang dah dapatkan satu boleh kongsi pengalaman memasak dengan Maha kat sini ok. Selamat mencuba dan selamat membeli.






7 ulasan:

  1. Meriah koleksi kuali. Pasni bekpes telur mata letups la kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe kuali letop takkan makan telur jer buat breakfast letop juga lah heheheh

      Padam
  2. bagusnya kuali nie.. anti lekit dan memudahkan utk memasak.. belim kuali percuma sudip memang sesuai ler.. AM suka..

    BalasPadam
  3. wow cantikknya, sebab pemegang kayu kan, serius cun yakmatttt, yang penting periuk ni non stick

    BalasPadam
  4. dah guna kuali ni mmg besy.. senang nak cuci.. masak pun cepat

    BalasPadam
  5. Confirm meriah dapur dengan kuali tu ! nampak pun macam best and if not mistaken kuali tu tak payah nak guna banyak minyak untuk menggoreng. :)

    BalasPadam