kopi,

Nespresso Melancarkan Kopi Organik Baharu Reviving Origins KAHAWA ya CONGO

Isnin, Jun 14, 2021 Mahamahu 4 Comments

Pencinta kopi di Malaysia akan segera dapat menikmati kopi organik baru, sambil membantu menghidupkan semula salah satu kawasan pertanian yang paling rapuh di dunia. Kopi Reviving Origins KAHAWA ya CONGO ("Hope of Congo") dari Nespresso adalah campuran bermusim yang halus dan buah, ditanam di tanah gunung berapi yang kaya dengan hujan di Danau Kivu di Republik Demokratik Kongo (DRC) di mana sekali berkembang pesat komuniti pertanian kopi telah hancur oleh ketidakstabilan politik dan ekonomi selama beberapa dekad.



Kopi KAHAWA ya CONGO adalah campuran organik pertama dalam program Nespresso Reviving Origins, pendekatan jangka panjang jenama ini untuk memulihkan pengeluaran kopi di kawasan yang dilanda kesulitan. Sejak dilancarkan pada tahun 2019, program ini telah membolehkan pengeluaran kopi luar biasa dari daerah-daerah yang dicabar di Zimbabwe, Uganda, Colombia dan sekarang, DRC, menjadi kopi bermusim untuk para penggemar kopi Nespresso.



Floriane Novello, Pegawai Eksekutif Perniagaan Nespresso Malaysia berkata: "Melalui program Reviving Origins kami, kami membantu para petani Kivu untuk mengembalikan kopi Congo ke kegemilangannya dan membina semula mata pencarian mereka, sambil membawa sokongan sosial yang penting untuk meningkatkan kesejahteraan komuniti di sebalik kopi KAHAWA ya CONGO kami. Dengan gabungan ini, pengguna dapat menikmati pengalaman rasa yang benar-benar unik, dan memainkan peranan penting dalam menghidupkan semula kopi dan masyarakat di DRC setelah bertahun-tahun konflik dan ketidakstabilan ekonomi."

Membangkitkan semula kopi dan masyarakat di Kivu


Projek ini juga melebihi kopi. Nespresso, bersama dengan TechnoServe bukan keuntungan global, Agensi Pembangunan Antarabangsa AS (USAID) dan peniaga kopi Virunga Coffee / Olam International, bekerjasama dengan 2,500 petani di Kivu untuk meningkatkan kualiti dan hasil kopi, dan menanam amalan pertanian lestari, sambil terus meningkat pendapatan. Nespresso juga dalam proses memperluas program di seluruh Kivu untuk menjangkau lebih dari 8.000 petani menjelang 2026.



Petani kopi Kivu, Turanyi Kabasura, berkata: "Saya melihat hari-hari saya yang tersisa lebih baik daripada hari-hari sebelumnya, kerana saya akan bekerja, dan mulai melihat hasil kerja saya, kerana saya masing-masing menerima gaji dan bonus masa selepas penjualan kopi. Saya dapat menggunakannya untuk mengembangkan strategi lain, seperti memelihara ternakan kecil, atau isteri saya dapat menjalankan perniagaan kecil."



Selain itu, bekerjasama dengan Inisiatif Kongo Timur (ECI), Nespresso melabur 1 juta CHF untuk menyokong penubuhan 23 titik akses air di seluruh wilayah Kivu, selain satu klinik kesihatan utama dan lima, yang akan memberikan 13,000 konsultasi kesihatan setiap tahun kepada masyarakat tempatan, membantu memerangi kolera, masalah kesihatan utama di negara ini. 


Pengalaman rasa yang indah


Tanah vulkanik yang kaya dengan hujan di sepanjang tepi pantai Kivu di Congo Timur sangat sesuai untuk mengembangkan bahasa Arab khas. Kopi KAHAWA Organik ya CONGO dipanggang panggang, yang bermaksud bahawa sebahagian kecil kacang mendapat panggang yang lebih gelap untuk mengeluarkan intensiti dan badan kopi sepenuhnya. Dalam cawan, Arabica yang halus dan seimbang memperlihatkan aroma bijirin dan kacang manis yang memikat, mencerminkan asal terroirnya yang ideal. Dengan susu, sementara itu, aroma ini diubah menjadi cawan ringan, manis dan berkrim yang penuh dengan nota biskuit, sedikit kenari, dan tekstur sutera.



Kopi KAHAWA Organik ya CONGO mempunyai intensiti 8 sebagai Double Espresso dalam Original, dan ia boleh didapati di butik Nespresso, dan dalam talian melalui aplikasi mudah alih Nespresso, laman rasmi Nespresso (www.nespresso.com) dan melalui Careline Pelanggan kami di 1800 80 7001 (bebas tol 24/7) mulai 7 Jun 2021 dan seterusnya.



Dari 7 hingga 20 Jun, Nespresso Malaysia memberikan satu set sumpit Kehidupan Kedua Asia kepada Anggota Nespresso Club apabila mereka membeli hingga 80 kapsul, termasuk kopi Reviving Origins. Selain itu, dengan tambahan 40 kapsul lain, Anggota Kelab Nespresso akan menerima satu set fixpencil Caran D’ache.

Pelbagai Jenis Variasi


Di samping pelancaran ini, Nespresso memperkenalkan tiga kopi Reviving Origins bermusim yang lain untuk tahun 2021, membantu membawa kestabilan ekonomi jangka panjang kepada petani tempatan, dan juga mempamerkan keahlian mereka ke dunia:

AMAHA awe UGANDA - kopi asal tunggal dengan keasidan sederhana dan badan, ditanam di Pergunungan Rwenzori, Uganda,
TAMUKA mu ZIMBABWE - espresso bunga dari Lembah Honde yang terkenal di tanah tinggi Timur Zimbabwe,
ESPERANZA de COLOMBIA - espresso Arabica yang kaya dan seimbang, dengan nota buah dan keasidan halus, dari wilayah Kolombia El Rosario dan Caquetá.

Untuk keterangan lebih lanjut mengenai kopi dan aktiviti Nespresso ini, sila lawati halaman Instagram rasmi kami (@ nespresso.my) atau halaman Facebook (@ Nespresso.MY) untuk menerima kemas kini mengenai tawaran terbaru kami.








4 ulasan:

  1. Yeay. Nak merasa secawan la kelak. Cepat la habis MCO nie - nak minum kopi sambil lepak kat balkoni rumah MM.

    BalasPadam