Buffet Ramadhan,

Memperkenalkan Masakan Asia Termasuk Nasi Padang Yang Terkenal Sempena Bufet Ramadan Di Restoran S'lasih

Isnin, April 05, 2021 Mahamahu 4 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan-rakan yang dikasihi sekalin. Sekarang ni masih lagi dalam fasa pemulihan dan juga kerajaan tidak benarkan untuk kita yang belum dapat vaksin untuk pergi bercuti keluar negara atau juga orang luar negara masuk ke negara kita. Jadi ramailah yang kempunan nak nikmati makanan popular dari negara jiran seperti Nasi Padang dan sebagainya. Tambah lagi Ramadan yang akan tiba tak lama lagi makin rindulah nak mencuba juadah seperti Ayam Gulai, Ayam Goreng Rempah dan Dendeng Balado Cabe Merah Kering.



Tapi sekarang ni semua itu boleh diubati dengan menikmati juadah special Asia dan Nasi Padang di Restoran S'lasih. Restoran ini baru dibuka di aras tiga Bangsar Shopping Centre (BSC). Restoran ini telah dirasmikan oleh YM Che Puan Temenggong Perlis Datin Seri DiRaja Farinawati Datuk Mohd Din pada tanggal 2 April 2020. Ia turut dihadiri oleh 70 orang tetamu jemputan yang lain bersama media sempena perasmian dan juga memperkenalkan juadah Bufet Ramadan untuk tahun ini.




Di sini hampir 100 hidangan yang disediakan setiap hari dan tidak keterlaluan untuk mengatakan bahawa hidangan bufet ini mempunyai sesuatu yang unik dan menaik termasuk hidangan istimewa restoran tersebut seperti Nasi Goreng Kambing Panas, Nasi Lemak Ayam Rendang Terjungkit dan banyak lagi. Korang juga akan terpesona dengan Roti Canai Burrito dan Rendang Daging yang direbus selama lapan jam dalam santan dan dimasak perlahan hingga kering. 








Setakat ini mereka ada dua cawangan Restoran S'lasih yang telah dibuka selain dari Bangsar dan juga satu di Sunway Putra Mall. Kalau korang masuk restoran ini dapat lihat akan keaslian dekorasi Asia dan juga nusantara melambangkan juga kesedapan makanan yang mereka hidangkan. Restoran ini mampu memuatkan sehingga 70 dan 80 orang tetamu dalam satu masa dan juga masih mengekalkan SOP yang ketat.







Buffet Ramadan di sini akan bermula pada tarikh 13 April hingga 3 Mei 2021 (5.30 petang - 9.00 malam setiap hari) di kedua-dua restoran. Ketua Chef menjanjikan pengalaman menikmati hidangan yang lain setiap hari sepanjang datang berbuka puasa di sini. 







Harga Bufet Ramadan di Bangsar Shopping Centre berharga RM89.00 untuk orang dewasa dan RM40.00 untuk kanak-kanak. Tempahan awal untuk minggu pertama Ramadan akan diberikan harga potongan masing-masing sebanyak RM75.00 untuk dewasa dan RM25.00 untuk kanak-kanak. Harga untuk hidangan bufet di S'lasih Sunway Putra Mall pula adalah pada RM30.00 bagi setiap orang dewasa dan RM10.00 bagi setiap kanak-kanak.




Tempahan boleh dibuat sekarang melalui WhatsApp di 014-5114769. Pesanan juga boleh dibuat melalui Foodpanda dan Grabfood.

S'lasih Padang & Asian Cuisine 
Bangsar Shopping Centre
Lot T3, 3rd Floor,
Jalan Maarof,
59000 Bangsar,
Kuala Lumpur.

S'lasih Padang & Asian Cuisine 
Sunway Putra Mall
Level 4- 43C,
Kuala Lumpur.







4 ulasan:

  1. ikan caru tu...kalau dapat tu je pun dah sedap sangat...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Heheheheh sedap makanan Nasi Padang sini memang rasa rempah yang cukup

      Padam
  2. Semua sedap! Puas hati ena makan hari tu... paling best sate makan dengan kuah kicap manis pedas tu.. fuhhh! Ngam Teroks!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sate tu pun makanan Nasi Padang kita first time juga cuba hehehehe..

      Padam