bufet 2021,

Buka Puasa Istimewa Dalam Normal Baharu di Lugar De La Boda @ Puchong

Khamis, April 01, 2021 Mahamahu 4 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan-rakan yang dikasihi juga. Tinggal kurang dari beberapa hari sahaja lagi untuk tibanya bulan mulia bulan Ramadan. Kali ini kita masih meraikan bulan penih keberkatan ini dalam normal baharu. Semua kena patuhi SOP demi untuk putuskan rantaian Covid-19 ini. Tapi tetap meraikan suasana puasa dengan sederharna. 



Tahun ini juga kita kembali dapat merasai untuk menikmati buffet Ramadan. Bagi korang yang merancang tempat makan best untuk berbuka puasa kali ini, apa kata korang bawa bersama keluarga atau rakan-rakan berbuka puasa di Lugar De La Boda @ Puchong. Kenapa pula kat situ dan apa keistimewaannya buka puasa di situ. Jom Maha ceritakan kerana Maha pernah berbuka puasa di sini juga.




Untuk pengetahuan korang, dewan perkahwinan Lugar De La Boda diuruskan oleh Hanana Group Sdn. Bhd. Demi mematuhi SOP jumlah pengunjung dikurangkan kepada separuh untuk memberikan penjarakan fizikal dan juga tiada yang berkumpul ramai-ramai. Jenis-jenis makanan tahun ini pula, mereka menyediakan lebih dari 60 jenis hidangan dan 10 gerai dimana ia disediakan di dalam dan juga luar dewan. Kesemua hidangan yang disediakan lengkap dari pembuka selera sehingga pencuci mulut.






Menu utama buka puasa kali ini adalah hidangkan nasi yang boleh dimakan bersama lauk pauk seperti Ayam Masak Merah, Ayam Goreng Berempah, Daging Gulai Kawah, Daging Masak Hitam. Ikan Goreng Cili Padi, Ikan Masin Masak Lemak Cili Padi Bersama Nenas, Kupang Goreng Pedas, Lala Halia, Sambal Sotong, Sambal Kerang, Sayur Goreng Campur dan Sayur Masak Lemak Pucuk + Suhun + Ubi Kentang. Selain itu, korang boleh menikmati pilihan Nasi Beriani yang dihidangkan bersama Ayam Mediterranean (Braised Chicken with Tomato Herbs), Daging Masak Beriani, Daging Masak Hitam, Dalca Sayur, Pajeri Nenas dan Acar Buah.







Manakala bagi 10 gerai yang ada kat sini korang WAJIB cuba sebab semuanya menarik. 10 gerai tersebut mempunyai namanya yang unik dan tersendiri seperti Kambing Grill Hanana dan Blackpepper Sauce, Roti John Adik Manis, Char Kuew Tiaw Abang Tanjung, Dim Sum Cheng Ho, Noodle Station, Air Balang Pasar Malam, ABC Mountain dan Ais Krim Corner. Hidangan di gerai juga termasuk Kambing Grill Sos Lemon, Char Kuey Tiaw, Tepanyaki, Roti John, ABC, Dim Sum dan banyak lagi yang dimasak panas-panas untuk korang nikmati.





Tidak lengkap kalau makan tanpa pencuci mulut. Di sini juga terdapat banyak pencuci mulut seperti Kuih Kuih Melayu, Pelbagai Perisa Jelly, Seri Muka, Pelbagai Perisa Dadih dan Jelly, kek, koktail dan buah buahan tempatan. Ditambah lagi dengan pilihan bubur, yang akan dihidangkan 2 jenis setiap hari termasuk Bubur Jagung + Sagu, Pengat Pisang atau Bubur Kacang Hijau + Bubur Pulut Hitam.  Pastinya melengkapkan menu berbuka puasa korang yang datang untuk melempiaskan nafsu makan nanti hehehe.




Harga Bufet Ramadan 2021 Di Lugar De La Boda @ Puchong


Kalau korang tanya harga untuk Bufet Ramadhan 2021 di Lugar De La Boda @ Puchong yang akan bermula dari 16 April 2021 hingga 9 Mei 2021 dari 6.30 petang hingga 10.30 malam. Harga pun sangat berpatutan dengan variasi makanan bufet dan harga adalah seperti berikut :
1) Dewasa (Seorang) - RM79.00
2) Kanak-Kanak (6-12 Tahun) - RM59.00
3) Warga Emas (60 Tahun Ke Atas) - RM59.00





Special Offer!

Bagi korang yang ingin menempah secara beramai-ramai, Lugar De La Boda @ Puchong turut menawarkan harga untuk satu meja (8 pax) dengan harga istimewa iaitu 1 Meja (8 Pax) bersama dengan hanya RM632 sahaja. Jadi korang akan dapat meja exclusive tanpa campur dengan orang lain dapatkan sembang-sembang puas-puas dan begembira sambil makan-makan kan hehehe.



Early Bird Offer!

Nak harga lagi murah? Mestilah ada. Korang boleh dapatkan voucher buffet ramadhan di Lugar De La Boda dengan harga istimewa ini sebelum tarikh 12 April 2021 dengan harga berikut : 
1) Dewasa (Seorang) - RM59.00
2) Kanak-Kanak (6-12 Tahun) - RM30.00
3) Warga Emas (60 Tahun Ke Atas) - RM30.00
4) 1 Meja (8 Pax) - RM450.00





Jadi tunggu apa lagi masih sempat untuk buat tempahan awal ni. Korang pun dah lama tak makan-makan dengan keluarga atau kawan-kawankan. Ini masanya tapi tetap patuhi SOP dan juga arahan kerajaan ok kerana kita masih belum menang. Maklumat lanjut dan tempahan mengenai Bufet Ramadhan Selangor Di Lugar De La Boda, boleh layari laman sosial di bawah:-

Alamat: Lugar De La Boda [WAZE]
Lugar De La Boda 
Persiaran Tasik Prima 4,
Lake Vista,
47100 Puchong,
Selangor.









4 ulasan:

  1. Nampak best pulak makan kat sini Maha. Boleh la berkira-kira nak iftar kat sini nanti. Harga dia yang sis paling suka sebab < RM100.

    BalasPadam
  2. Macam2 ada dan makanan kat sini dan semua nampak sedap gila

    BalasPadam
  3. sedap kan makan dekat sini! teringat dulu berkumpul ramai-ramai makan dekat sini. jom nanti kita ajak kawan-kawan makan dekat sini!

    BalasPadam
  4. yeay dh ada buffet ramadhan semula. bolehlah bawa satu family dtg berbuka kt sini. byk pilihan menu yg ditawarkn

    BalasPadam