Beli Rumah,

Mencari Rumah Impian Gaya Moden Di Tiara Sendayan

Sabtu, Januari 23, 2021 Mahamahu 19 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga tidak lupa kepada semua rakan-rakan sekalian. Ramai orang kata pada usia berapa yang paling sesuai untuk kita miliki rumah sendiri. Adakah pada usia 20, 30 atau 40 tahun? Tapi usia bukan lah penentu kepada kemampuan sesorang untuk memiliki rumah idaman.



Rumah bagaimana yang kita nak cari sekarang ni untuk menjadi rumah impian. Ramai orang impikan rumah besar dan selesa untuk kehidupan yang panjang. Jadi beberapa faktor yang perlu diambil kira untuk memiliki rumah idaman kita. Seperti dekat dengan kemudahan utama seperti sekolah, kedai, kemudahan awam dan juga mempunyak landskap yang menarik.



Namun ada juga yang mencari rumah jauh daripada kesibukan dan kebisingan kota untuk lebih tenang bagi masa berehat dirumah. Sebab itu sekarang ini perumahan di kawasan Tiara Sendayan menjadi pilihan warga kota. Terletak bersebelahan Bandar Sri Sendayan di Seremban. Ia kearah selatan Lembah Klang dan mudah diakses menerusi Lebuh Raya Utara Selatan, Lebuh Raya Seremban-Port Dickson dan KLIA Linkage.



Perumahan ini meliputi kawasan seluas 295 ekar yang dibahagikan kepada sembilan presint termasuk premis komersial. Pada tahun ini HESSA Presint 7 telah dilancarkan. Ia mempunyai 254 unit rumah teres dua tingkat dilengkapi dengan 12 ekar Central Park, kawasan komersial tersendiri, food bazaar, stesen pam dan kemudahan lain yang tersedia.



Kediaman ini kalau dilihat daripada luas kaki persegi sangat sesuai untuk mereka yang bekeluarga besar. Keluasan binaan rumah di area HESSA ini mempunyai keluasan dari  2,156 kaki persegi dengan 4 bilik tidur dan 3 bilik air. Harga untuk rumah di sini bermula daripada RM485,999.



Selain itu pembeli Hessa akan menikmati keahlian percuma selama 5 terma di d’Tempat Country Club. Antara kemudahan disediakan seperti kolam renang berukuran Olimpik, gelanggang badminton indoor dan gelanggang tenis, gelanggang skuasy, gimnasium, boling 10 lorong, bilik TV kanak-kanak dan banyak lagi.


Jadi pembukaan fasa baru HESSA ini dilihat mampu memberi kepuasan kepada korang yang mencari rumah idaman. Bak kata pepatah ‘Rumah Ku Syurga Ku’ mencari rumah impian adalah harapan semua orang. Siapa yang berminat untuk bertanya dan mendapatkan info tentang Tiara Sendayan terutama HESSA Presint 7 boleh menghubungi 1800-88-2688 atau melayari laman web www.tiarasendayan.com.

Juga boleh layari: 

#MatrixConcepts #TiaraSendayan #HESSA #HomeSweetHome #SelfSustainingTownship #AHomeforWellBeing #AHomeforWellLiving








19 ulasan:

  1. adui maha bestnya kalau dapat seketul rumah mcm ni.. dgn suasana hijau yg tenang dan fasiliti yang cukup lengkap.. memang terbaik lah

    BalasPadam
  2. Steady Maha kalau nak beli kat sini. Boleh buat makan-makan selalu ajak kitaorang ya

    BalasPadam
  3. Jom beli sama, boleh jadi jiran and senang nak lepak sesama.

    And senang aku nak ajak ko jogging sesama

    BalasPadam
  4. wah..menarik kalau boleh buat invest perumahan macam ni. cantik la skop rumah die. nampak luas jugak tu.

    BalasPadam
  5. Wow......cantik sungguh neighborhood Tiara Sendayan. Nampak nyaman sahaja. Thank you for sharing your review.

    BalasPadam
  6. cantik design rumah. and are sendayan ni pun macam2 dah ada. menarik gak ni

    BalasPadam
  7. Doakan ena dan yazid dapat memiliki rumah seketul yg mewah macam ni.. suka rumah camni, petang2 boleh jogging sekeliling taman.. yeahhh

    BalasPadam
  8. Cantiknya kawasan rumah kat sini, kalau dapat beli satu ni memang bertuah sebab dekat dengan semua kemudahan yang asas.

    BalasPadam
  9. Wow! All the houses look really beautiful and meticulously design. In terms of location, it is not too bad.

    BalasPadam
  10. tertarik dengan HESSA ni sebab 2000 sqft jual harga RM485k je. Susah nak dapat harga macam tu lagipun bandar sendayan tengah naik kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Puan sy nak jual rumah phase 4.rumah full renovate extend dapur belakang...harga 480k end lot.berminat 0137797982

      Padam
  11. Ni memang my dream house la, landed house and luas pun luas.. Lebih bebas macam ni kan.. seriously harga dia pun sangat menarik... Boleh try la usha rumah ni for 2nd property when situation get better soon!

    BalasPadam
  12. Keluasan dengan harga dia tu memang agak mahal, tapi akan datang rasanya lagi naik kann, so mereka yang nak beli tu, baik beli sekarang, lagi pulak enviroment dia nampak luas dan lapang mata..

    BalasPadam
  13. Wah, bagus ni kalau nak buat investment. Lokasi pun not bad. Dan amenities serba lengkap.

    BalasPadam
  14. this is an incredibly beautiful and all-encompassing development project. would definitely love to visit this site one day and experience its magic for myself!

    BalasPadam
  15. Rumah kat simi semuanya cantik2 suka tengok. Fasiliti pun hebat

    BalasPadam
  16. Murahnya harga dia utk rumah besar macam tu. Kat sini kondo 3 bilik je dah rm300k. Yg ni landed house kot. Aish kalau ads duit nak juga beli sebijik.hehe

    BalasPadam
  17. Kalau masyuk lama beli dah ni. dah la harga rumah sekarang harga yahudi. stress memikior. Tapi cantik rumah.nice. thanks for sharing

    BalasPadam
  18. Puan sy nak jual rumah phase 4.rumah full renovate extend dapur belakang...harga 480K end lot.berminat 0137797982

    BalasPadam