Ayam Goreng,

Ekspresi Wajah Baharu Texas Chicken Untuk Peminat Di Malaysia

Selasa, Jun 09, 2020 Mahamahu 14 Comments

Salam sejahtera kepad semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan-rakan sekalian. Maha adalah seorang peminat makanan segera yang cukup popular iaitu Texas Chicken kerana suka akan ayam goreng dan juga pelbagai lagi menu lain seperti burger dan juga pencuci mulut yang ada kat sini. Ingat lagi masa Maha pergi sebelum negara dibawah Perintah Kawalan Pergerakan memang akan order ayam goreng mereka yang special kat sini.

Masa PKP hari tu memang langsung tak pergi kemana-mana cawangan Texas Chicken sebab tak boleh nak makan kat situ hanya boleh order untuk penghantaran sahaja. Rupanya Texas Chicken telah berubah kepada wajah baru. Mula-mula ingat ada jenama lain tapi ia adalah sebenarnya Texas Chicken yang Maha pernah makan hari tu. Kali ini Texas Chicken dengan penampilan identiti jenama baru korang boleh lihat perubahan bukan sahaja kepada logo, malah juga kepada reka bentuk dan juga susun atur restoran mereka yang lebih unik seperti kualiti, keberanian, inovasi dan rasa. 

Kalau korang nak tengok konsep restoran baru mereka yang pertama boleh pergi outlet Texas Chicken yang terletak di Sunway Pyramid. Ia adalah yang pertama di Malaysia yang menampilkan reka bentuk restoran baru, yang bermula dengan bahagian luar yang menarik dengan panel kayu bertekstur hangat berlabuh dengan tanda logo baru yang muncul dan segera menarik perhatian para tetamu. Bahagian dalamnya mempunyai mural besar dengan ikon khas yang mencerminkan elemen penting Texas seperti Lada Jalapeno untuk 'Bold', bintang tunggal yang mewakili 'Texas', dan tentu saja ayam untuk 'Flavour'. 

Bintang emas gergasi di siling berfungsi sebagai ciri pencahayaan dan pernyataan bahawa ini adalah tempat yang tepat untuk rasa yang berani dan legenda. Pelbagai pilihan tempat duduk termasuk meja kayu, kerusi, bangku dengan permukaan dan dinding berwarna lebih terang dikeseluruhnya. Papan menu digital juga menyerupai keperibadian jenama Texas yang tajam dan berukuran lurus - dengan fokus baru pada visual yang lebih besar untuk membuat pesanan lebih mudah dan membantu para tetamu mencari makanan kegemaran mereka dengan cepat dan mudah. Lebih banyak kedai Texas Chicken Malaysia akan diubahsuai untuk menggunakan reka bentuk baru ini pada akhir tahun 2020.

Bagi meningkatkan lagi pengalaman tetamu, semua kru Texas Chicken kini mengenakan pakaian seragam dan pengurus baru, sesuai dengan sifat berani dari jenama tersebut. Seragam kru kini merangkumi kemeja-T yang santai dengan warna yang dipilih dari palet warna hangat yang mencerminkan rupa dan nuansa Texas dan melengkapkan rasa jenama yang berani. Bagi yang tahu apa artinya menyampaian makanan yang selesa dalam suasana yang mesra. Pengurus restoran mempunyai penampilan yang bersih dengan kemeja hitam dan kelabu. Pembungkusan makanan dan minuman juga mendapat kemas kini moden, dengan ikon tanda tangan, teks di luar setiap pakej yang menegaskan kebenaran berukuran Texas seperti 'Bold Tastes with a Twist', 'Blazing New Trails in Flavour' dan 'The Legendary Taste Texas'.

Selain itu juga, Texas Chicken telah mengeluarkan penawaran waktu terhad baru seperti ‘Ayam 8 Lada Bersaudara’, yang menampilkan ayam gorengnya yang dikilap dengan sos khas yang terbuat dari lapan jenis lada. Ia juga mengembalikan biskut Chocolate Chip yang digemari ramai, yang merupakan kelainan pada biskut madu-mentega khas mereka. Lagi rasa teruja nak makan menu Texas Chicken ni.
Ayam 8 Lada Bersaudara dan Biskut Chocolate Chip

Tapi sebab sekarang ni musim covid kena had waktu kat luar walaupun kerajaan dah kurangkan PKP dengan membenarkan untuk makan dining kat restoran tapi kena jaga jarak dan juga amal norma baharu. Jadi nak senang Maha gunakan sahaja khidmat Delivery Malaysia by Foodpanda lagi selesa boleh makan puas-puas kat rumah jer hehehe.

Korang boleh juga order online dan terus sampai ke rumah untuk menu pilihan menarik di Texas Chicken. Lepas ni nak order banyak lagi menu yang terbaru mereka dan boleh makan satu keluarga best lah puas hari. Korang pun jangan lupa guna khidmat penghantaran terus ke rumah mudah cepat dan selamat. Selamat mencuba dan selamat menjamu selera.


*Gambar dari Facebook Texas Chicken






14 ulasan:

  1. terliur pula nampak menu texas chicken ni... kalau dpt makan, mesti best ni! lagi2 mudah bila dpt order guna foodpanda cmtu.. nice sharing

    BalasPadam
  2. Wah nampak sangat sedap.. I memang peminat ayam goreng.. Wow boleh order online pulak tu..

    BalasPadam
  3. I dengan husband pun suka sangat dgn Texas Chicken ni! Fried chicken dia sedap! And most importantly, biscuit butter dia tu... Tapi menu baru ni and biscuit choc chip tu xpernah cuba, nampak sdp tu!

    BalasPadam
  4. Texas chicken is one of my favourite fast food. I used to drive far just to eat this.

    BalasPadam
  5. Lama dah tak makan texas chicken ni. Bestnye choc chip dia tu

    BalasPadam
  6. Wow texas make over. Selalu kalau pegi texas ni mesti beli honey biscuit dgn jalapeno cheese dia je.. Sedap wei

    BalasPadam
  7. Waaaa ini betul-betul macam yiba yiba hangreee!! hahahaha...lama gile tak makan Texas ar...lepas ni boleh laa ssrbu...semua outlet ke jadi baru ek?...

    BalasPadam
  8. Thanks for this, am craving for Texas Chicken, so can enjoy my dining with new make over space :D cheers, siennylovesdrawing

    BalasPadam
  9. suka konsep baru texas, nampak kemas dan bersih jer. favourite makan ayam kat texas ni. anak2 pun suka

    BalasPadam
  10. I have not been to Texas Chicken for the longest time! Nak try la this Ayam 8 Lada Bersaudara dan Biskut Chocolate Chip they look really delicious! Yummy

    BalasPadam
  11. Lama tak makan texas ni..lawa kedainya ni. Bolehla usha foodpanda, kalau nak makan makanan texas ni

    BalasPadam
  12. wahhh makin cantik eh Texas Chicken. Konsep dia nampak moden & stylish! Ayam 8 Lada tu buat terliur lah hehe

    BalasPadam
  13. wow
    duta besar nih
    hehehehe
    cantik dan moden yer wajah baharu diorang

    BalasPadam
  14. alamakk.. my feveret ni mahaaa.. memang pandang texas chicken sampai terliur tauu.. hahaha.. start suka texas chicken ni dari 3 tahun lepas.. terus melekat

    BalasPadam