Covid-19,

dahmakan Membawakan Bazar Ramadhan Terus Ke Rumah Anda

Isnin, April 20, 2020 Mahamahu 4 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan-rakan sekalian. Alhamdulillah walaupun kita masih lagi dalam Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tapi kita masih tidak terbatas untuk mendapatkan makanan dan juga keperluan harian. Kerana teknologi memudahkan segalanya. Kalau dulu kita bila tiba Bulan Ramadan dan sibuk nak buat jadual bazar Ramadan mana nak pergi setiap hari dan menu apa nak kena buat pilihan.

Sekarang tidak lagi sebab kecanggihan teknologi menjadikan bazar secara atas talian begitu popular dimusim PKP ini. Satu lagi e-Bazar Ramadan yang Maha nak perkenalkan kepada korang iaitu dahmakan. Kalau sebelum ini kita kenal dengan aplikasi dahmakan ni mereka cukup popular menyediakan perkhidmatan penghantaran makanan dari restoran pilihan terus ke rumah korang. 

Cuma kali ini mereeka memulakan bazar dalam taliannya sendiri untuk memastikan semangat Ramadhan terus hidup walaupun kita #dudukrumah. Ini adalah situasi yang belum pernah terjadi sebelumnya, mereka juga akan mengurus makanan rakyat Malaysia sepanjang Ramadhan sehingga mereka dapat memberi tumpuan untuk tetap sihat dan selamat berada di rumah.

Mereka telah mengambil langkah-langkah aktif sebagai tindak balas terhadap wabak COVID-19 baru-baru ini untuk memastikan bahawa makanan yang dihantar ke rumah korang selamat dan terjamin. Permulaan penghantaran makanan akan melaksanakan langkah-langkah keselamatan berikut untuk e-Bazaar Ramadhannya:

Keselamatan & Kebersihan


Keutamaan nombor satu meraka adalah kesihatan dan keselamatan kakitangan dan pelanggannya. Syarikat ini menjaga kebersihan dapur dan habnya dengan mengikuti standard tertinggi dalam protokol sanitasi dan pembersihan. Selain itu, semua kakitangan dapur dan hab telah meningkatkan usaha mereka dalam pemeriksaan suhu, dan penggunaan topeng dan sarung tangan yang tepat setiap saat.

Penghantaran Tanpa Hubungan


Bagi meminimumkan hubungan pelanggan dan penghantar makanan mereka mempraktikkan penghantaran tanpa sentuhan dengan menyampaikan makanan pelanggan mengikut arahan mereka. Cash on Delivery juga telah ditangguhkan untuk mengurangkan hubungan.

Kesihatan & Keselamatan Penghantar


Semua penghantar makanan diminta memeriksa suhu sebelum memasuki kawasan pengiriman pesanan dan sebelum mengambil makanan untuk penghantaran. Mereka juga menyediakan pembersih tangan dan topeng muka untuk melindungi kesihatan dan keselamatan penunggang. Bersama dengan mengambil langkah-langkah aktif untuk menyampaikan makanan yang enak dan higienis kepada korang, Merkea juga memperkenalkan rangkaian makanan menarik yang disusun untuk bulan Ramadhan:


Kegemaran Klasik


Korang boleh menikmati makanan kegemaran klasik kegemaran korang pada bulan Ramadan ini dengan mudah dan selamat. Makanan kegemaran ini termasuk Nasi Kerabu, Nasi Lemak, Nasi Kunyit, Nasi Kukus, Rendang Ayam, Nasi Tomato, Ayam Bakar Madu, dan banyak lagi.

Ciptaan Baru Dari Chef


Mereka beroperasi pada full-stack platform - sistem operasi yang mengawal hampir setiap langkah operasinya. Oleh itu, semua makanan dibuat oleh chef Malaysia bertaraf dunia yang telah bekerja di beberapa restoran dan hotel terkemuka di Malaysia. Setiap chef membawa sesuatu yang istimewa yang dapat dilihat dalam ciptaan baru mereka untuk Ramadhan ini. Rakyat Malaysia kini dapat menikmati hidangan baru seperti Beef Rendang Lasagne, Nasi Ikan Sambal Baked Cheesy, Ayam Perchik dengan Nasi Kelapa dan Piza Sardin. Koki. Mereka telah memilih makanan kegemaran Malaysia dan memberikan sentuhan istimewa untuk menjadikan ia sesuai dengan masa.


Sisi dan Tambahan


Semua rakyat Malaysia akan bersetuju bahawa iftar tidak akan lengkap tanpa kuih, kurma dan minuman klasik. Rakyat Malaysia boleh yakin bahawa mereka akan mendapat keperluan ini di e-Bazaar Ramadhan mereka. Pelanggan boleh berbuka puasa dengan Sirap Bandung, Teh Ais, dan kuih tradisional. Berakaitan buah kurma pula mereka akan menyediakan kurma ikonik Yusuf Taiyoob di menu yang di tempah.

Rakan Kongsi Jenama


Mereka cukup berterima kasih kepada rakan-rakannya kongsi yang sentiasa menyokong dalam memastikan perkhidmatan makanan ini terus memberikan yang terbaik kepada korang. Kini mereka bekerjasama dengan Redoxon untuk memastikan bahawa rakyat Malaysia kekal sihat dan mendapat vitamin yang cukup pada bulan puasa. Rakyat Malaysia boleh kekal sihat dengan paket Redoxon Double Action percuma dengan setiap makanan yang dipesan di sini.

Dengan menu yang luas, korang lebih yakin bahawa akan dapat menikmati juadah Ramadhan kegemaran sambil mengekalkan jarak sosial dan selamat di rumah. Harga makanan bermula dari RM 11.99 dan bayaran penghantaran hanya bermula RM 0.99. Pada masa ini perkhidmatan menghantar disediakan ke seluruh Lembah Klang dengan slot waktu penghantaran pertama bermula pada 8:20 pagi dan slot waktu penghantaran terakhir pada jam 8 malam. Tidak sampai beberapa hari sahaja lagi korang di Lembah Klang dah boleh menikmati juadah Ramadhan kegemaran tanpa meninggalkan kediaman kroang ok. #StayHome Stop Covid-19.

Tempah di sini https://dahmakan.com







4 ulasan:

  1. Balasan
    1. Kenapa hehehehe boleh beli makanan atas talian..

      Padam
  2. Ko tanya ek? Belum makan...hahahaha adoii lapor laa nengok menu-menunya semua..jeles betullah kat sana, banyak servis hntar makan macam ni, kat Johor ni tengok tempat dah..area rumah Sis pun ada terhadnya jee...lapar!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak apa sis teror masak tek perli bimbang minta sahaja semua jadi wakakaka..

      Padam